Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Ja då sprang det iväg ännu fler dagar...

Av Monika - 1 december 2010 15:22

... och massor har hänt sen sist jag skrev...

 

Fredagen den 26:e gick åt till att städa, pyssla och pynta till det lite... men dock är inte allt klart än och därför ska jag pynta mer under denna veckan... =) Var ute en sväng i Hageby oxå och köpte mig lite julstjärnor att ha i köksfönstret... röda och fina... det blev även en vit till köksbordet... =) så nu är det bara en Amaryllis som saknas... ska se om det kan inhandlas oxå... vill ha en sådan med röda fina klockar på mitt bord i tv-rummet... =) hängde upp gardinerna i köket och i sovrummet, bäddade med mitt fina röda påslakanset oxå... så nu är det riktigt fint!!! =D

 

Pratade med hjärtat och han skulle ju inte komma ner denna helgen fast jag så gärna ville det så efter det så pratade jag med Camilla... Bestämde att jag skulle fira min födelsedagskväll på Dansbandskampen i stället!!! =D

Messade därför mina kära dansvänner och berättade nyheten och Ann med sambo och Micke skulle dit...

 

Så blev det då lördagen den 27:e, min födelsedag... Skulle öppna på jobbet så en väldigt trött Monika rullade ur sängen och fick känskan av ensamhet direkt... FY vad jobbigt att vakna ensam på den enda dagen på hela året som faktiskt är MIN egen!! Men men... jag kanske är känslig men jag bryr mig om sånt och vill gärna ha nära och kära nära en sådan dag...

 

Dagen på jobbet var i stressigaste laget, åt frukost 07.10 på morgonen och nästa gång jag åt något, vilket blev en kokt korv (dåligt val igen) så var klockan nästan 15... gissa om jag var hungrig, grinig och nära svimmningsgränsen... Men men... så är det, bara att jobba på... Maria basunerade i alla fll ut för hela butiken när hon kom att jag fyllde år... ;-) och en present av mina jobbarkompisar fick jag oxå!!! Presentkort på Lindex!! Välbehövligt och kul att få köpa lite nya kläder!! SÅ TACK!!! Under dagen har det pipt i mobilen, grattissms i massor, och söta syskonbarnen ringde och sjöng för mig... Lovisa på svenska och lilla Johanna på engelska... Så söta!!! Puss på er mina prinsessor!!  Väl hemma så var min sida på FB full av grattishälsningar!!! Jisses vad kul och rörande att se att så många grattat mig... =D

 

Pratade med älsklingen och jag saknar honom massvis!!! Men de kommer nästa helg i stället.... Berättade att jag skulle till Dansbandskampen och han sa att han skulle hålla koll efter mig!! ;-)

 

I ordninggjord och förhoppningsvis lite fin begav jag mig ut i kylan och mot Idrottsparken... Ställde mig i kö för att betala mitt inträde och eftersom jag genom Camilla var uppskriven på dansjuryns gästlista så letade hon där och då var mitt inträde redan betalt och hon grattade mig på födelsedagen... =D Söta lilla Camilla!! TACK!! 

Träffade på en massa NOSDare, jättekul!!  Lite dansade blev det oxå, men det var så mycket att uppleva så det fanns att titta på!!! Hade en jättertrevlig kväll och är trots saknaden av nära och kära nöjd över min födelsedag!!! =D

 

Fick ett mess av hjärtat precis när musiken slocknat och jag ringde upp honom.... Mysigt att få höra hans röst efter en toppenkväll... Älskar honom verkligen så himla mycket... <3<3<3

 

En trött och seg Monika med rosslig hals tog sig till jobbet för att jobba hela kvällen på söndagen... Men söndagen fick en annorlunda händelse som gör att jag än i dag känner mig lite smått disträ och förvirrad... Guldfynd och Albrekts Guld blev rånade och de ligger ju precis utanför våran butik så när jag står utanför oss och undrar vad som händer så kommer de 4 rånarna och springer alldeles förbi mig när de var på väg ut... det hela tog bara några få minuter och det enda jag ser framför mig är killen som kom först, med en yxa i handen... så efter ett samtal m ed chefen så fick jag stänga en timme tidigare, men det tog mig ändå två timmar att städa och göra klart för jag gick mest runt och visste inte vad jag gjorde... och då var jag ju inte drabbad som de tjejer som jobbar i guldsmedsbutikerna... Stackars tjejer!!!! =( 

 

Lyckades dessutom köra fast med bilen som var inplogad från både gata och trottoar... Jävla skit!!! Så mycket snö var det!!! Men fick hjälp av snälla kunder som gick förbi!!!  

 

Så väl hemma på kvällen så bara sjönk jag ner i soffan med Reggae, pratade lite med hjärtat och sen gjordejag inte mycket... =( Hade behövt en kram eller två...

 

Måndagen började med ett besök i Katrineholm hos Therese på viktis... plus på vågen denna veckan oxå... =( SKIT OXÅ!!! =( en lunch på stan och sen hem för att ladda om för jobb igen och det var lite oro i magen att jobba själv på kvällen... men det gick bra!!!  Lite misstänkta tankar bara..

 

Tisdag och jag sov ut... kände att jag behövde det!!! Jobbade extra då det var inventering... Kändes tryggare att vara på jobbet när både Lena och Bittiz var kvar... =)

 

Pratade med kärlek oxå... =) Längtar så efter dom nu, men på fredag så kkommer dom!!! Jippi!!!

 

Och när klockan hade passerat tolv i natt så ilade jag in på NOSD hemsida och anmälde mig till vårens kurser!!! och YES jag är antagen!!!  Hoppas nu bara att de andra oxå får plats!! Ann har fått plats på F3 och står i kö på F4:an... men jag hoppas verkligen att hon får en plats!!! =)

 

Idag har jag varit i väg hos Fredrika och gjort mina naglar julfina!!! Röda tippar är det nu!!!  sen en sanbbis till ÖB, skulle ha en snöskyffel... men gissa vem som är sent ute... =S jajaja, bara att hålla utkik och köpa en när jag hittar en... =)

 

Nu är det lite slapp, efter samtal med mamma, Jeanette och Sofia på banken... Ja Maria ringde oxå... Ska hämta henne sen... Laddar inför kvällens JULFEST PÅ HC!!! Hoppas att det blir kul... =)

 

På återseende kära läsare!!! December månad är här och nu nalkas julklappsinköp och hemlängtan till Småland!!! Men innan dess lär det väl hända saker oxå... Berättar väl om det här om det händer... =)

 

Kramelikramisar från en smått förvirrad Mocklis

 
 
Ingen bild

Bjarne Nordbö

1 december 2010 16:51

På det här sättet behöver jag aldrig vara långt ifrån dej. Kram min vän.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards