Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Äntligen har jag hittat en vinterjacka...

Av Monika - 9 december 2010 23:58

... och även några julklappar!!! =D

  

Igår, onsdag, så jobbade jag först 11-15 och sen 17-20... på två ställen... skönt att få in några extra kronor... =)

  

Jag som skulle lägga mig tidigt i tisdagskväll... hmm nu blev det inte så alls.... =( fattar inte att det ska vara så himla svårt att sova!!! När jag får sova jämte hjärtat så somnar jag ju vilken tid som helst...

  

Så jag hörde inte att klockan ringde utan vaknade av att telefonen ringde... så en aningens lite eller mycket bråttom blev det... Hjälp, tröttare än tröttast...

  

4 timmar på jobbet gick dock snabbt och med en korv i magen for jag hem genom stan för att i stort sett bara byta kläder, mysa med Reggae och sen gå upp till nästa jobb som varade i 3 timmar... =)

  

Väl hemma igen för kvällen så pratade jag en stund med hjärtat innan han skulle gå och lägga sig... och jag, ja jag kunde ju inte somna i natt heller.... =(

 

Fick ett mess tidigt i morse att Åsa inte kunde äta lunch idag då hon skulle få besök på jobbet så jag vände mig om och fortsatte sova... och vaknade 12.45 Hmmm undrar just om jag behöver sova eller om det är nåt annat fel på mig... Är trött på att vara så här trött hela tiden... orkar ju ingenting och vill ingenting heller...

 

Efter ett tag så gjorde jag mig i alla fall iordning för att sen ta mig ner till stan... först ett meningslöst besök på Arbetsförmedlingen och sen några timmar på stan för att kolla julklappar...

 

Tjejerna önskar ju sig SiggeBöcker så jag kollade lite priser... hade turen att hitta på Åhléns.. där det nu dessutom var 20% rabatt på barn och ungdomsböcker... =) och det tackar ju inte min plånbok nej till... ;-) var även inne på Lindex och det första jag hittade var en julklapp till mamma... tog ett foto och messade syster... och fick godkänt där!!! =D så nu är en klapp inhandlad till lilla mamma... sen hade jag turen att äntligen hitta mig en vinterjacka!! =D så nu kunde jag utnyttja presentkortet som jag fick av mina jobbarkompisar!!! och därtill ett par snygga strumpbyxor med mönster på, ett par svarta leggings och ett puder... För jag passade på när det var 25% rabatt på ett kort som jag fick med posten... ;-) Så idag känns det som att jag har fyndat bra!!! =D en snabb sväng upp på Kappahl gjorde även att jag hittade en söt liten julklapp till Elina oxå!! =D

 

Så idag har jag minsann kommit en liten bit på vägen!!! Men jag har en liten undran... om man står på Åhléns, handlat julklappar och de slår in dom åt kunden... och frågan låter: present eller julklapp? och kunden svarar julklapp!! VARFÖR FÅR MAN DÅ ETT GRÖNT DJUNGELPAPPER MED LEJON OCH ANNAT PÅ????????? så nu får jag ju i alla fall slå in julklapparna själv!!! Jisses vad osmarta de är då!!!  Nu ska det ju även skrivas att jag älskar att slå in julklappar och göra roliga saker med snören... MEN just nu är jag inte i fas med mig själv och då är det skönt att man kan få hjälp med några klappar... Jaja, bara att ta fram fint papper och börja slå in... =)

Åhhh jag har ju glömt.... Mina favoriter CC and Lee är inröstade i Dansbandskampens final på lördag igen så gissa om jag var glad när jag läste det... YES!!! nu får jag äntligen se dom LIVE på lördag när jag ska dit!!! Tjoho vad kul!!!

Nu är det dags att hitta in till kudden... Jobb hela helgen är det som gäller och då ska det även hinnas med lite dans oxå... =D Hjärtat ska på julbord både fredag och lördag, hoppas att han ¨får det trevligt!!! Dock blir han lite sur på mig för att jag vill att han ska höra av sig... han kan inte ta att jag blir lite orolig och det gör mig ledsen... vill ju bara veta att han kommer hem ordentligt och att inget händer honom!!! Snälla förstå det utan att bli arg på mig...

Natti natti därute!! sov gott och dröm söta drömmar!!!

Puss och kram till er alla....

Endast 14 dagar kvar till julafton nu!!! Hur ska jag hinna???

 

Pratat med syster några gånger oxå idag... ikväll skulle de iväg och kolla när tjejerna gick i Luciatåg... önskar att jag kunde ha fått vara med och se dom oxå!!! Men jag hoppas att det blev några foton tagna och kanske lite filmat oxå... Tjejerna faster, LillMia och hennes Robban skulle åka och kolla och jag är avis på dom att de fick se.... mina små prinsessor!!! Saknar dom så i bomben!!! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards