Direktlänk till inlägg 29 december 2010

December bara försvann...

Av Monika - 29 december 2010 23:30

... så himla fort...

  

Sist jag skrev så hade jag ju påbörjat mina julklappsinköp... =) Det hela avlöpte väl och jag hann fixa allt... men innan jag kunde handla klart till min kärlek så var jag ju tvungen att "snoka" lite... ;-) och sen var det bara att shoppa på...

  

Lördagen den 11 december så jobbade jag först till 16 sen åkte jag hem och försökte snygga till mig så gott det gick, =S och hitta något att ha på sig... fick bli det samma som sist, mitt svarta linne och jeanskjolen... tyvärr, så tråkigt att inte ha mer att välja på att ta på sig... men men, det fick gå!! sen bar det av med Camilla och hennes danskompis Fredrik upp till Parken för en Finalkväll på Dansbandskampen!!! =D Träffade Micke och Mattias och hans nya tjej... Dansade med Micke genom hela livesändningen, men tror inte vi fastnade i tv-rutan fast vi var framför kameran... inledde kvällen med dubbelbugg med Camilla och Fredrik och det var riktigt kul när jag väl fått kläm på hur man gjorde... ;-) Hade en toppenkväll och jag var lyrisk när CC & Lee stod på scen!! Yeay vad bra de är!!! Vinnaren av 2010 års Dansbandskamp blev Elisas!! Riktigt duktiga är dom och de kommer säkert att komma långt i dansvärlden!! och jag hoppas att jag får dansa till dom någon gång!! Vissa saker under kvällen solkade ner min stämning lite men i övrigt så var det riktigt kul!!! Fick även höra att jag såg ut som 27... ;-) Det ni, inte illa för att vara 37... och lilla Camilla hon såg visst ut som 24... =D Unga och fräcka flickor är vi!!!

  

Sen har det varit jobb och lite jobb till... Pratade med min härliga vän Mia från Småland och hon kommer hit i slutet av januari för en helg med mys... KUL!!! det var sååå länge sen jag träffade henne nu... =(

  

En myshelgi Västerås innan jul, kärleken skulle på julbord så jag och lillkillen hade en lördagkväll tillsammans... han lärde mig att köra Rally på PS2, men jag har inte fått något rallykörkort ännu... ;-) och när jag dessutom vet vad han har fått i julklapp så kanske det aldrig blir nåt rallykörkort för min del heller... 

  

Både plus och minus på vågen denna månad, suck vad trött jag blir på det!!! varför kan jag inte fixa det!!????? Min syster är ju så himla duktig!!! och då går hon ju inte ens på möten och väger sig utan fixar det själv hemma... NÄE nu när det blir ett nytt år så måste jag bara fixa det här!!! Har ju vissa mål, men ett stort mål är när dansklubben ska arrangera SM i dans här i Norrköping i början på juni och då vore det riktigt trevligt att ha blivit lite smalare och inte se ut som en jävla tjock och fet och ful dansande ELEFANT!!!! =(

  

Åkte hem till min älskade familj i Småland  den 22.e det tog sin lilla tid att åka, halt som tusan och jag känner mig inte så trygg med att köra bilen denna vintern... på måndagen när jag åkte hem från Västerås så gick det bara i 60km/h så halt var det... =S

  

Härligt mottagen blev jag av alla och det var skönt att vara hemma igen... dock ganska ledsen för att jag inte fick fira jul med mina killar... =(

  

Den 23:e så var vi in till Smålänningens en sväng och sen hem till mamma för att äta lite middag... dessutom så fick jag mina födelsedagspresenter då oxå... =D

  

Av tjejerna fick jag en deo, snygga örhängen och ett nattlinne... av mamma,Mia och Pelle så fick jag en underbart skön morgonrock!! Ville inte ta av mig den och undrade lite om vi inte kunde åka hem och Uppesittarmysa redan på dagen... =) Moster Britt och Ingemar var även där en sväng... sen bar det hem för att fortsätta förberedelserna inför julafton... =) Jag och tjejerna klädde granen och myste ihop... på kvällen så tittade vi på Bingolottos Uppesittarkväll, men inte vann vi något... =(

  

Julafton försvann snabbt oxå, en julaftonsmorgon med mys och sen var jag och hälsade på mormor, morfar och Ulf innan jag hämtade mamma och åkte upp till Gun och Roger i Lanna... En glad Roy mötte oss i dörren, galet lycklig när det kommer besök... =) Morbror Janne, moster Britt och Adam och Ida (en liten stund) åt dopp i grytan och sen en god efterrätt... lite Trolltyg i Tomteskogen och lite Kalle Anka blev det... en massa prat och lite julklappsbyte... sen var det dags att åka hem till Draftinge igen för att äta kvällsmat och träffa resten av familjen Johansson... Lilla Elina var så söt och hon fick julklappen av mig och mamma... men det var mest roligt att dra omkring paketet på golvet...

  

En galet rolig tomte kom på besök och vi skrattade så vi hade kramp i magen... Ja Lovisa gör det så himla bra!!! =D Massor av julklappar delades ut och alla var nöjda i stort tror jag nog!!! =D Mycket skratt och prat blev det och en spelkväll med DisneyMonopol som tomten lämnat under granen på natten...

 

 

På juldagen så var det dags att åka hem igen, tidigt... då jag skulle jobba klockan 13... tråkigt att åka från familjen men what to do??!! Jobbade även Annandagen och i måndags...  sen var jag ledig i tisdags och idag, eller ledig idag... har ju jobbat extra i affären... så nu har jag städat inför nyårshelgen här... varit hos Fredrika och fixat mina naglar och sen handlat lite...

 

 

För i morgon kommer mina killar ner på kvällen och vi ska fira in det nya året tillsammans... =D

Men innan tolvslaget ska jag jobba lite till...

Så tills jag skriver igen...

Kramisar från mig... =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards