Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Söndagen till ända....

Av Monika - 20 april 2008 21:41

... och jag sitter åter igen i min soffa framför tv:n... I kväll är det nostalgi på TV 3... Pretty woman;-)... Vilken bra film...


Idag har det varit en klarblå himmel och så skönt ute, tyvärr dröjde det innan jag kom ut då jag är inne i en period då jag inte kan sova så klockan hann bli halv fyra i morse innan jag kunde somna... sen vaknade jag tidigt med en "härlig" huvudvärk och den håller i sig...:-( Men när jag väl kom ut så hade jag packat med mig lite gott i väskan och en bok för att kunna sätta mig på en bänk i solen någonstans runt Åbackarna och bara njuta... men det var lättare sagt än gjort då det inte bara var jag ute idag... så jag fick mig en promenad på köpet och det tog ett tag att hitta någonstans att sitta men när jag väl gjorde det, i "rhododendronsvängen" så var det så skönt... fåglar som kvittrar och Motala ström som lever sitt liv...


När jag kom hem så tog jag tag i det som kallas att deklarera... är ju så tråkigt men det blir ett litet plus på kontot iaf... så nu var det gjort och inte bortglömt...


Nu har jag med hjälp av mina kära vänner Åsa och Jimmy fått i gång min lilla racerpolo igen... med hjälp av startkablar:-( och sen fick jag köra en lååång sväng så att batteriet laddas upp... i morgon ska jag åka och lämna mina gamla sommardäck för att byta till nya och det är ju inte gratis så nu får det inte vara något dyrt fel på bilen... USCH...


Nu är det dags för en ny vecka, hoppas att den blir bättre än den förra... Jag har ju mina berg & dalbanor med hur jag mår och den senaste veckan så har jag varit ganska nere och då blir det en ond cirkel och jag börjar tröstäta... Det blir inget bra när jag försöker gå ner i vikt och då blir jag ledsen igen och så är den onda cirkeln igång...:-( men imorgon är det en ny dag och då ska jag ta tag i livet igen...


Ser på msn att HAN är inloggad men han pratar ju inte mer med mig och det gör mig så ledsen... SAKNAR HONOM fortfarande, hans mysiga röst och hans söta sms... Varför??? För att jag var nere och uttryckte mig "klumpigt" som han sa... Tänk om man kunde vrida tillbaka klockan...


Nu ska jag försöka sova... Önskar att jag var hemma i Småland och fick sova hos mina små prinsessor som önskar mig godnatt och trevliga resa till drömmarnas land...


Puss, kram och PIS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards