Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Monika - 3 januari 2010 22:15

... Fniss... Mmm kallar älsklingens son för hans "minime" ibland.... De är ju så otroligt lika... Blir förundrad ibland att det verkligen kan bli så där... har världens bästa foto på dom sen i somras när vi är ute och går... Har fotat dom när jag går bakom dom... De går ju till och med exakt likadant... Hihihi...

  

Ja tillbaka till nyår då... Jobbade ju till stängning den 30/12... 2009 års näst sista dag... Hjärtat och lillkillen skulle åka ner till mig under dagen och det var så mysigt att veta att de skulle vara hemma hos mig och vänta på mig på kvällen när jag kom hem från jobbet... (Tänk om det kunde vara så jämt, suck...)

  

Björn messade när de hade kommit ner hit till Norrpan, de kom inte ut till jobbet då både väglag och trafik var mindre kul... så jag fick snällt vänta tills jag kom hem innan jag fick se dom igen... fast nu vet jag ju att det var någon som väntade spänt på att jag skulle komma hem oxå... ;-) Gissa vem!!?? Japp lillkillen, för han hade ju sett att det fanns julklappar här till honom och pappsen... =) Ringde när jag åkte från jobbet och då sa Björn att lillkilllen stod i fönstret och tittade efter mig... Gullig han är då!!!

  

Väl hemma efter lite problem med igenfrysta P-biljettautomater så var det glada miner här... Klappöppnande för mina grabbar och glada miner åt fina kläder som jag hade köpt till dom... Kändes skönt att det gick hem... Lillkillen fick en T-shirt med KIZZ-tryck och en tröja med en döskalle i silver på... Poppis var det!!

  

Efter massor av wrestlingkittel (nåt nytt kul påhitt av grabbsen) så var det dags att sova för att invänta årets sista dag...

  

Nyårsafton började med en sväng till Hageby Centrum för ett besök på affären där de säljer massor av gott att dricka... ;-) men först gick jag in på jobbet och önskade Bittiz och Monica Gott Nytt År... sen var det shoppingdags, lillkillen ville handla sig ett nytt spel till sin PS2:a så det vart ett besök på Game oxå... sen for vi hem och förberedde oss på Norrköpings Nyårspromenad... Det skulle bli en premiär för oss alla tre då jag aldrig har gått den innan... Kallt som tusan, men på med kläder och en promenad till Grytstorget och Moa Martinssons staty... det var visst inte bara vi som skulle promenera för att se den vackra belysningen som lyser upp Norrköping varje år... Jättevackert och jättemycket folk... (läste senare i NT att det var mellan 30- och 40 000 människor som gått)

  

Väl hemma igen efter en drygt 2 timmar lång promenad som avslutades med spårvagnen hem så var det dags att göra sig iordning för kvällens Nyårsfirande en trappa ner hos Bästa Åsa och Jimba!!

  

Nyårsaftonskväll tillbringades med hjärtat, "minime", Åsa, Jimba, Farmor Ingegärd, Linda och en snabbvisit av Pappa Lasse oxå... God mat, god dricka, toppensällskap och ett galet glatt och busigt barn som spelade på Wii och annat som fanns... Han hann även med att testa deras Vibrationsmaskin och gissa om han skrattade glatt när hela kroppen skakade loss... =D Han är så störtskön med så härliga kommentarer och han gjorde Farmor Ingegärd jätteglad när han gav henne en kram...

 

Vågar inte ens berätta hur sent vi kom hem, tur att vi inte behövde ringa efter taxi eller nåt sånt utan bara ta en trappa upp...

 

Men ett supertrevligt firande av det nya 2010 som nu ska ge mig, oss, alla ni andra där ute ett förhoppningsvis bra år...

 

Nyårsdagen, den första på detta nya år tillbringades här hemma mest hela dagen... Fick med grabbsen ut på en liten promenad ner mor Strömmen för att mata änderna med lite gammalt bröd som har legat här ett tag... Motvilliga protester från lillkillen då han hellre ville spela sitt nya spel... men efter lite om och men så traskade vi ut och det visade sig att det visst var rätt kul ändå att mata änderna... och jag bleb så glad när den vita lilla ankan dök upp... tänk, den lever ännu... den är bara såååå söt!!!

 

Hemma igen så vart det myskväll, tacos och ett snabbt besök av Jimba... Lillkillen ville att de skulle komma upp så han fick visa sin elgitarr, sitt spel och sådära.... Fniss, han gillade verkligen Åsa och jimba, så mycket att han tyckte att de minsann kunde flytta upp till Västerås oxå... =D

Igår var det dags att jobba igen och hjärtat och lillkillen skulle åka hem till sig igen... =( Suck vad tråkigt att de lämnar mig här... Önskar så att vi åtminstone kunde bo i samma stad i alla fall...

De kom ut till jobbet och sa hej då innan det bar iväg uppåt för dom och jag fick vara kvar bland alla knasiga kunder som inte verkar fatta så värst mycket... =( 

Dock skönt att veta att jag faktiskt får träffa dom igen redan imorgon, för när jag slutade idag så är jag nu ledig ända till fredag kl. 14.... så då åker jag upp till dom och myser ...

Så nu önskar jag alla som läser detta ett riktigt Gott Nytt 2010!!!

Hoppas att det blir ett bra år och att drömmar slår in!!!

Tjingeling, puss och kram från mig till er....

<3<3<3 Du är mitt allt Björn!!!

Av Monika - 3 januari 2010 21:41

Har nu inte skrivit ordentligt på hur länge som helst!!! =(

 

Men nu ska jag försöka blogga och även blogga tillbaka, förmodligen blir det lite sporadiska inlägg från augusti och framåt för att för min egen del  komma ihåg vad som har hänt under 2009....

 

Ser att det finns de som fortfarande besöker min blogg fast jag inte har skrivit på så länge... Tack för att ni väntar!!!

 

LÄMNA GÄRNA EN KOMMENTAR ELLER ETT INLÄGG I MIN GÄSTBOK SÅ JAG VET VILKA NI ÄR!!!! =D

 

Kramar till er alla där ute i vinterkylan!!!

 

Hoppas nu att ni kommer att fortsätta läsa min blogg!!!

 

<3<3<3

Ovido - Quiz & Flashcards