Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Monika - 18 januari 2010 23:11

... och jag har inte fått överdrivet mycket gjort idag heller... =(

 

Blev inget besök på Viktis idag som det var tänkt... så nu får jag stiga upp väldigt tidigt på torsdag och ta mig ner till vägningen då istället... =S

 

Det var så mycket skönare att ligga kvar i sängen under mitt varma täcke... varför ska man behöva stiga upp för??? Varför ska man behöva göra en massa saker hela tiden??? Varför kan jag inte bara få ligga kvar tills jag känner att jag vill vara med igen???? SUCK!!!!!

 

Känns som att jag mest har suttit i telefon idag oxå... ringde upp facket där jag då fick veta att jag hade skickat mina papper till rätt adress för de hade bytt i November... (Hmmm har jag inte fått nåt meddelande om) så han där i andra änden på luren undrade vad jag hade fått för meddelande från dom där den gamla adressen stod med... så nu skulle han visst felanmäla det så att inga papper kommer till den gamla adressen för då skulle det ta så mycket längre tid...

Sen har jag ringt min hyresvärd idag oxå... Jag har ju inte råd att bo kvar här i min lägenhet när hyran höjs i Maj... men eventuellet så kan jag få låsa ett av rummen och på det viset sänka hyran så att jag kan få bo kvar... sen hur länge det blir det återstår ju att se.. vet ju inte vad som kommer att hända i framtiden, kommer jag att stanna i Norrköping eller kommer jag att flytta till älsklingen... vad vill jag och framför allt, vad vill han??!!

 

Jag vet att jag vill vara så mycket mer med honom än jag får nu i alla fall... Tycker att det är så världens tråkigt att inte få träffa honom mer eller mysa mer med honom... =( När man älskar någon så mycket så vill man ju träffa honom oxå ju...

 

Japp, sen vart det telefontid med Åsa, Jeanette, systeryster och mamsen.... och i kväll fick jag prata en stund med min kärlek... skönt att åtminstone får höra hans röst litegranna...

 

Fick även åka med Åsa och Jimba till Maxi och handla lite... var ju ganska tomt i mitt kylskåp och det är inte så lätt att åka och handla ordentligt när man inte har någon bil... Skönt med sådana vänner... =) Så tack för att jag fick följa med!!

 

Kvällen tillbringades i soffan, tittandes på Idrottsgalan, fast med bara ett öga känns det som för jag har inte så mycket koll på vad som hände...

 

Lena ringde från jobbet, det är tydlige problem med att låsa dörren så hon hade fått be väktarna om hjälp så nu ska det bli spännande att se om jag kommer in i morgon bitti när jag ska öpnna... Suck än en gång... alltid strul med något.... =(

 

Nu ska jag hitta in till tandborsten och sen vidare in till min sköna kudde och det mysiga täcket... synd bara att inte hjärtat ligger där och väntar på mig... så att jag kunde få sova jämte honom...

 

Natti natti där ute och sov gott!

 

Tjingeling och kramen från en fortfarande deppig jag... =(

Av Monika - 18 januari 2010 01:09

.... att känna sig helt värdelös, ful, dum och tjock.... =(

 

Fast får man verkligen skriva som man känner sig?? Eller är det då någon som kommer att bli stött???

 

Ja vem vet, inte jag i alla fall... MEN nu skrev jag precis så som jag känner mig just nu... Orkar inte smila upp mig och låtsas vara glad när jag inte är det... och det är väl ändå min blogg, min dagbok, mitt ställe att tala om hur jag känner mig....

 

Känslan av orkeslöshet vill inte försvinna, jag känner mig så totalt värdelös för att jag inte orkar hålla humöret uppe... Orkar inte följa med på en massa galej, har för den delen inte råd just nu heller och förmodligen inte på ett bra tag framöver heller då det förmodligen inte blir billigt att laga min bil än en gång... =(

 

Känns skönast att bara få sitta här, osminkad och ännu fulare än vanligt... =S  Att kunna sova när jag vill och hur mycket jag vill, inte orka bry mig om städning eller nåt annat här hemma som jag egentligen  behöver....

 

Men samtidigt som jag känner och mår så här så vet jag att det snart vänder igen... Brukar få dessa perioder när jag mår som en säck potatis och bara vill lägga mig ner och dö under täcket några dagar innan jag är på G igen... och då är livet ganska hyfsat i alla fall...

 

Mer än hyfsat, rent toppen och mysigt är livet de få timmar, dagar jag kan få med min Kärlek... =D tyvärr inte så mycket som jag vill och det är nog en del av det som nu har utlöst denna gångens deppiga känsla... =(

 

Veckan som varit har dessutom varit så där rolig, inga pengar då jag inte kan skicka in mina kassakort... Väntan på Anställningsbevis och Arbetsgivarintyg.... men i fredags var alla papper klara och de lades på den gula brevlådan... =) och igår upptäcker jag att jag skickat de till fel adress... =( Hmmm så nu får jag väl vänta ännu längre...  Fan rent ut sagt!!!

 

I tisdags så var jag på väg till Hageby Vårdcentral för andra besöket hos Karin... Dags att agera nåldyna igen och få akupunktur mot min huvudvärk... ja vad hände då!!! Jodå, min lilla bil gick sönder IGEN!!! =( Denna gången blir det nog inte så billigt heller då det är något med växellådan som är knas... för när jag lägger i BACKEN så går bilen att köra framåt, som om jag hade lagt i ettans växel... =S så jag fick köra på tvåan genom hela stan och sen hem igen och nu står bilen på parkeringsplatsen och jag har ingen aning om hur dyrt det kommer att bli... =(

 

Sen på eftermiddagen var jag nere på stan och fixade mina naglar fina hos Fredrika... =) på vägen hem så började jag frysa och sen frös jag hela kvällen, låg fullt påklädd i soffan, med extra raggsockar och en stor kofta på mig, under fleecepläd och täcke och bara skakade... under hela natten så hade jag feberfrossa, sov knappt inget alls och yrade omkring i lägenheten och letade efter min lilla värmefläkt... bara för att få upp extra värme i sovrummet... så när jag väl somnade tidigt på morgonen så fick jag väl sova några timmar innan det var dags att stiga upp igen...

 

Då med ännu mer kramper i magen, kramper som började lite smått i helgen som var när jag jobbade... och de blev bara värre under onsdagen, kunde inte äta, fick bara springa på toan och så höll det på hela torsdagen oxå... =( inget kul då jag nu måste åka buss till jobbet och då både gå till och från bussen både här hemma och ute vid jobbet... kanske inte superlångt att gå men definitivt tillräckligt långt när man har ont i magen...

 

I fredags så stannade jag kvar ett tag på jobbet efter att jag hade slutat, fixade lite sånt som aldrig blir gjort... som typ att panta en massa flaskor... mer än 2 stora svarta sopsäckar vart det... sen handlade jag lite som behövdes till jobbet för de pengarna... så då tyckte jag nog att jag var lite duktig i alla fall... hade ju inget annat för mig då jag denna helg har varit ensam.... Ingen älskling som kom på besök och det är första gången sen vi träffades i stort sett som vi inte har setts när jag är ledig på helgen... ja om man räknar bort lilla Johannas födelsedag i september då han hade annat för sig när jag skulle åka till Småland och dagarna runt jul när jag var ledig, men då träffades vi ju lite fler dagar vid nyår och dagarna där efter...

 

Saknar honom så himla mycket och jag blir riktigt ledsen när vi inte kan ses... dessutom så vet jag att både februari och mars oxå kommer att bli sådana månader som vi inte kan ses så mycket... och nu har jag dessutom ingen bil så jag har lite svårt att åka upp på mina lediga dagar.... SUCK!!!!! Vill ju vara med min älskling!!!

 

Känner att det här blev ett väldigt förvirrat inlägg i min blogg, men det är nog ungefär lika förvirrat som i min skalle nu... =S

 

Denna helg har tillbringats i soffan, tittandes på tv, kollat lite Facebook och spelat Betapet... och lite mys med min älskade kisse...

 

Nu ska jag försöka ta mig in till sängen och sova lite.... Kan bara hoppas att man vaknar med en bättre känsla i kroppen än den som är nu... att jag mår lite bättre i alla fall...

 

Är ledig måndag och torsdag denna veckan sen är det jobb alla de andra dagarna.... =( min "långvecka" är det...

 

Måste göra ett besök på Viktis oxå, sen sätta mig hemma och ringa till A-kassan och min hyresvärd... det är dags att börja tänka på en flytt om det inte går att göra som jag hade tänkt... men men, återkommer om det...

 

Natti natti därute i snöiga Sverige

 

Hoppas på att återkomma med gladare inlägg snart!!

 

Kramen från mig....

Ovido - Quiz & Flashcards