Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Monika - 6 januari 2010 20:45

... och passar på att blogga lite medans hjärtat är nere på sitt jobb en sväng... Saknar honom, men vet att han kommer hem till mig snart igen... =)

 

Åkte ju upp till V-ås i måndags eftermiddag, var först en sväng på Viktis och ställde mig på vågen... Inget kul alls... Undrar just när jag ska ha ork att ta tag i mitt liv igen, börja motionera ordentligt, få maten att fungera och inte tycka att det är så himla gott med godis... =(

 

Ett snabbt besök på staden oxå fick det bli, inhandlade en väggalmanacka för 2010... Var dock lite svårt att hitta någon som jag tyckte riktigt om men till slut så.... Ville ju ha en NallePuh-almanacka som jag hade 2009, men det fanns ingen att få tag på...

 

Snart var det dags att styra kosan upp mot hjärtat, skönt att få några dagar till med honom...

 

Halt, kallt och inte riktigt kul att köra, men vad gör man inte för att få vara med den man älskar!!??

 

I måndagskväll så var vi och handlade och sen bara myste vi i soffan... Skönt, lugnt och stilla... Innan vi åkte till affären så åkte vi ut till ett ställe som heter Björnö, ett friluftsområde... Verkade vara jättefint och jag fick även se en hjort... finns tydligen en flock som går där ute... den var nästan ute vid vägen och hade en jättekrona på huvudet... så fin!!! Men när jag frågade hjärtat om det var en Dovhjort eller en Kronhjort så visste han inte... =)

 

Igår vaknade vi upp till ännu en kall dag... Brrrrrrrrrrrrr... runt 18 minusgrader var det... Vi bestämde oss dock för att åka ut till Björnö igen och gå en promenad då solen sken och det var jättefint väder... så så fick det bli... efter den kyliga promenaden så åkte vi omkring lite i V-ås och tittade och jag blev rejält åksjuk... Fy, kunde inte ens koncentrera mig på att handla det som jag hade tänkt när vi stannade till på ÖB... Så hjärtat fick handla själv medans jag mest vandrade omkring och hoppades att illamåendet skulle gå över...

 

Väl hemma igen så slappade jag lite och hjärtat åkte ner ett par timmar till jobbet för att förbereda lite nu när han har varit ledig sen jul.... och på vägen hem så hämtade han upp lillkillen igen som skulle vara hos oss till ikväll...

 

Lagade lite mat och busade med lillkillen massor innan det var dags för att sova igen...

 

Idag har vi varit ut till Björnö ännu en gång... Svinkallt är det!!!! Brrrrrrrr... -18 grader tror jag... Men lillkillen ville åka snowracer så det fick bli så... Gud vad han skrattade när han åkte ner... Fort som tusan gick det!!! =D

 

Hemma igen så var det dags att laga mat och busa lite med lillkillen innan det var dags för honom att åka till sin mamma igen... Myste ihop alla tre i soffan och tittade på filmen "Robotar" innan det var dags för dom att åka...

 

Hjärtat åkte ner till jobbet efter han lämnat lillkillen och här sitter jag nu och väntar på honom... en sista myskväll innan jag ska halka hem i morgonbitti för att jobba hela helgen... Suck, vill vara kvar hos min kärlek ju!!!

 

Ja just det ja, idag har jag lyckats med det som jag hoppades att jag skulle klara mig undan... hade tagit fel på tiden så idag har jag för första gången sen jag fick körkort i februari 1992 fått en P-bot på 400 sura kronor... =( F N rent ut sagt!!! Har ju inte råd med det NU eller ALDRIG heller för den delen!!!!

 

Jaja, bara att betala och se glad ut... =(

 

Nu är det dags att invänta hjärtat för en sista myskväll...

 

Ha det så gott där ute i kylan... eller snarare så hoppas jag att ni håller er inne och myser med era nära och kära!!!

 

Tjingeling, puss och kram från mig <3

Ovido - Quiz & Flashcards