Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Monika - 22 januari 2010 01:01

... är det någon som har testat????

 

Hur fungerar det??

 

Kommer kommentarer och gästboksinlägg att kunna läsas där innan jag har godkänt dom????

 

Kan man välja själv vilka inlägg som ska publiceras på FB???

 

Tacksam för svar om ni har testat!!!

 

Kramis Mockla25

Av Monika - 22 januari 2010 00:07

... vad jag tycker att det är tråkigt att åka BUSS och SPÅRVAGN!!! =( Fy bövelen för allt folk och busschaufförer som kör som om de hade stulit bussen... LÄNGTAR EFTER MIN RACERPOLO, HEL OCH FUNGERANDE!!!!

 

Japp som ni förstår så får jag krupp på att åka bussen när jag ska till och från jobbet... inte nog med att man måste passa alla dessa tider, man ska trängas oxå, dessutom så blir jag lätt åksjuk när de kör som galningar i denna snön... Tänk om det händer en olycka???!! vad händer då med alla dessa människor, däribland jag som står upp då det är överfullt med folk....

 

Dessutom så går det ju åt så mycket mer tid, får ju gå hemifrån 1 timme innan jag börjar jobba bara för att ta mig till busshållsplats och sen till jobbet på andra sidan stan... och sen ska man ju hem oxå.... Suck vad man är hemma sent... =(

Inte nog med det, nu ska jag jobba hela helgen och då går ju inte bussarna lika ofta som på vardagarna!!! =(

 

Igår (onsdag för mig) så kom det där förbenade Arbetsgivarintyget tillbaka, ja då hade vi fyllt i fel... Blir så knäpp på hur de ska ha det... jag menar, de timmar som jag jobbar utöver mina anställda 55 procent, de skriver jag ju upp på  kassakorten... så nu var det bara att ringa till dom och be dom förklara åt mig... så efter det så satte jag mig ner och räknade om allt och skrev ner så att min chef kan skriva ut ett nytt till mig så att jag kan skicka in det... men jag kan lova att det kommer att bli fel igen så jag ska minsann skicka med en lapp där jag ska skriva att nu är det uträknat med hjälp av en Eva som jag pratade med i telefonen!!!!! 

 

Sen vart det en kväll på jobbet, några timmar med Lena innan hon gick hem och jag fick vara själv... och på vägen hem så ringde min älskling och höll mig sällskap från bussen och hem... det är lite läskigt att gå själv på kvällen... =( och kallt!!!! Men värma mig kan han ju inte genom telefonen.... ;-) mer än i hjärtat förstås, blir så varm i mitt hjärta när jag får prata med honom... =D 

 

Idag (torsdag) så har jag promenerat, åkt spårvagn, åkt buss, åkt buss och åkt spårvagn... Förstår ni nu att jag är trött på det!!!!!

 

I morse var det dags för Viktis igen då jag inte var där i måndags, gick/halvsprang i fatt Åsa här nere på Stockholmsvägen och tog sällskap med henne upp till Sandgatan innan det var dags att skiljas åt... sen gick jag genom stan ner till Lindövägen för att få ett ytterst litet minus på vågen, men det var ju minus i alla fall... sen gick jag in till stan igen för att ta spårvagnen hem och äta lite och slappa lite i soffan innan det var dags att ta mig bort till busshållsplatsen för att åka ut till Hageby Vårdcentral för en omgång akupunktur igen.... AJJJJJJJJJJJ vad ont det gjorde idag då!!! När jag var klar så var det dags att trängas på bussen än en gång... =S när jag kom ner till Södertull så hoppade jag av bussen och gick ner till en full spårvagn för att ta mig sista biten hem.... orkade inte går från busshållsplatsen på Kungsgatan och hem igen.... =(

 

Hemma igen så pratade jag en sväng med lilla mamsen, hon hade varit hos syrran igår som hade varit barnvakt åt lilla Elina... Mamma sa att det var full fart på henne nu... Längtar hem så att jag kan få träffa henne ch alla de andra... snusa lite större bebis nu... Syrrans pelle fyller år på lördag så mamma skulle fixa present till honom från oss... Sen tog jag tag i vattnandet av alla mina stackars blommor, att de överlever!!! Är så slarvig på det där... sen lagade jag mat, Hasselbackspotatis och fläskfilé med Cantadou-vitlök och örter.... MUMS vad gott!!! Och så har jag matlåda till både fredag och lördag!! =D Bra jobbat Monika!!! =)

 

Älsklingen ringde ikväll oxå, denna veckan har jag fått prata med honom varje dag!!! =D Så skönt att höra hans röst.... Saknar honom så himla mycket hela tiden och längtar järnet efter honom!!!

 

MEN!!! Nästa helg kommer förhoppningsvis han och lillkillen hit och myser!!! Tjoho vad glad jag kommer att vara då!!!! =D

 

Då har vi inte setts den 7 januari och det är alldeles för länge sen..... =( dessvärre så vet jag att det kommer att bli likadant i februari... =(  men nu ser jag fram emot att få pussa och krama honom och lillkillen när det kommer hit!!!

 

Nu är det dock dags att leta reda på kudden, alldeles för sent och jag måste få sova lite innan det är dags att ta bussen till jobbet alldeles för tidigt igen...

 

Natti natti där ute, hoppas att ni har orkat läsa ända ner hit, känner att jag inte skriver så positiva och glada inlägg just nu... men snart hoppas jag att det vänder igen!!!

 

Kramisar och tjingeling till er alla!!

 

Björn!! Jag Älskar Dig till månen och tillbaka... <3<3<3

Ovido - Quiz & Flashcards