Alla inlägg under maj 2009

Av Monika - 8 maj 2009 22:49

... För tredje gången på knappt 4 månader så blir jag sjuk... Jag som aldrig är sjuk annars... Tur att det är en vecka med inte så mycket jobb... =(


Jaha, då har man haft namnsdag, i år kom inget namnsdagskort från älskade lilla mormor... Konstigt!! eller det är det ju inte eftersom hon är i himlen, men det känns konstigt att det inte finns något i brevinkastet från henne...


Fast å andra sidan var det inte så många som kom ihåg det i alla fall...


Åsa ringde och väckte mig på tisdagmorgonen och berättade att det hade varit ett värdetransportrån på Hageby Centrum... Mitt inne i kärnan på HC hade det sprungit in utklädda personer och rånat väktarna... De hade visst passerat Pressbyrån på vägen ut, vilken tur att de inte sprang in där... Helt galet är det i alla fall... tur att man var hemma nerbäddad...


Har varit hemma från jobbet måndag- torsdag, sjuk... ska ju jobba hela helgen och då är det bättre att vara frisk innan dess... hade ju bara ett arbetspass på onsdagen på 4,5 timma så det kunde ju kvitta...


Har lagt upp nya foton på FB från mina promenader runt Strömmen... =) Så fina bilder och beröm för dom har jag fått oxå... 


Har pratat en sväng med Mattias från NOSD, hans inflyttningsfest är ju på lördag... Det ska bli kul=) kanske man kan få dansa lite...


Vännen Staffan fyller år denna veckan så han har fått ett gratulationsmess oxå... Han blev överraskad att jag kommer ihåg hans födelsedag...

Även Giovanna fyller år, idag faktiskt... Så Grattis på dig vännen!!


Nu är det dags att sova lite... det är två dagar kvar att jobba denna helgen=( och en fest att gå på... =)


Så natti natti ni där ute, sov gott och dröm söta drömmar....


Kramelikramisar från sjuklingen på bättringsväg...

Av Monika - 3 maj 2009 22:18

... fylld med besök av LillMia, promenad runt Strömmen, Marknad i Sörping och PARTY förstås... =)


Jobbade först i fredags en sväng sen åkte jag hem och fixa klart innan LillMia dök upp på kvällen... Hon hade en liten flaska vin med sig så vi delade på den och satt och pratade en massa... Chattade med Smålandskillen på FB-chatten och skrattade en hel del... Hahaha, han är ju bra tokig... Snart var det mitt i natten och vi kröp ner och sov en stund... LillMia hade äran att sova i mitt gästrum...


Lördagen började med vägning för mig, yes minus på vågen idag!! Sen åkte jag hem igen... Jonny hade kommit då och han och LillMia höll på att fixa värsta frukosten till oss... GOTT!!! Sen vart det dags att ge sig ut i den underbara SOLEN!!!


En promenad runt den underbara Strömmen vart det och kameran var ju givetvis med... Till Jonnys förtret... ;-)


LillMia på väg runt Strömmen, posandes väldigt glatt och tjusigt... Finns andra bilder... ;-)


 Jonny fastnade han oxå, fast han egentligen inte ville... ;-) men han tyckte att det var så trevligt att promenera med två snygga tjejer så han ställde upp och posade lite han oxå... ;-)


En glass och massa skratt och prat på Färgaregården vart det oxå... Gott!!  Väl hemma igen så vart det att fixa en Tacopaj till middag och göra oss snyggare inför kvällens party med Jeanette... Jonny kom tillbaka för mat efter att ha varit hemma och gjort sig iordning, när vi sen åkte ner till Jeanette så åkte han en sväng till Larsson och Skepparn innan de slöt upp hos oss på G:a Rådstugugatan där partypinglorna höll låda... Grabbsen var i fin form när de kom och som jag innan sagt till de andra så sa Skepparn precis det jag trodde... "Sommaren med Monika, det är en bra film det" Hahahaha... kul han är... snart var det dags för att slita skor och golv på Harrys... Vilken kul kväll!! Dansade som tokar gjorde vi... Som vanligt;-)

Partypinglan Jeanette var på G, det syns på hennes pose... ;-) Hihihi..


Jag och Mr J fastnade i nån konstig vinkel på fyllan... ;-)


Helgen avslutades med marknad i Söderköping och shopping av ny väska, ny köksklocka och fina Pelargoner till min balkong... =)


Har haft en jättekul helg, hoppas på repris snart igen... =)


När LillMia åkt hem och jag slappar ihop i soffan nu så känner jag mig inte särskilt pigg... undrar just om jag ska bli sjuk igen... =( Vill inte det...


Så nu är det dags att säga Tjing för i kväll...


Natti natti där ute, sov gott och dröm söta drömmar...


Pussis och kramis... =)

Ovido - Quiz & Flashcards