Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Monika - 3 januari 2009 22:49

... vägning=(, shopping=) och lunch med goda vänner...


Ja dagen började dock inte så bra... trött som bara den så rullar jag ur sängen för att göra mig i ordning för en sväng på stan... tittar ut och ser att det snöar och bestämmer mig för att ta spårvagnen ner till stan för att sen gå sista biten till Tjejernas Athena för vägning och julens dom... =(

Hmm och på väg upp till spårvagnen så halkar jag i snön och faller, inte så illa som det kunde blivit, träningen på självförsvarskursen och hos Elisa satt nog i bakhuvudet, för jag har ju lärt mig att landa "rätt" om det skulle behövas... men det slutade med ett uppskrapat vänsterknä och en lagom sträckt rygg...=( så jag haltar lite lätt den sista biten till spårvagnen och sen den då helt plötsligt långa biten till vågen... och vågen, ja det var ju inget kul alls det men så är det väl efter så många dagar i Småland... men nu hoppas jag att motivationen kommer tillbaka snart...


Sen gick jag upp till stan igen och gick till Cervera och handlade en kaffemugg och en frukostskål till min Ittalaservis för mina julklappspengar... så nu finns det halvdussinet av varje del och det känns bra...=) sen mötte jag upp Jonny, Cissi och Magnus på stan och så följde jag med dom runt i massa affärer...=) sen åt vi lunch på Spiran, det fanns buffé med bland annat tacos så det fick det bli... sen gick jag och Cissi själva en stund och shoppade lite tillbehör till balen... typ strumpbyxor, halsband, öronhänge och armband...


De andra åkte hem och jag tog mig ner till solariet mitt emot Jeanette för jag vill ju inte vara blek och tråkig på måndag... solade lite och sen åkte jag hem för nu hade det börjat värka ordentligt i rygg och knä...=( så det blev att vila i soffan och jag var så trött att jag somnade och vaknade lagom till Körslaget... så det blev att titta lite på det...


Hade under dagen messat lite men Kalmarkillen och på kvällen så ringde han så då pratade vi ganska länge... söt och snäll verkar han vara i alla fall...=) och det behöver ju jag...


Nu är det dags att sova, imorgon är det morgonpass i affären som gäller...


Natti natti, sov gott och trevlig resa till drömmarnas land..


Puss och kram till er som läser...  

Ovido - Quiz & Flashcards