Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Monika - 30 januari 2009 23:47

... för det har inte blivit riktigt som jag har tänkt mig med bloggandet denna januarimånad...


Men som jag tidigare har berättat så blev jag Balens prinsessa och nytt jobb har jag fått....=)


Så måndagen den 12:e klev jag in på Pressbyrån klockan 8 på morgonen och då var det dags att lära sig det nya jobbet... kassan lärde jag mig fort och kassavana har jag ju sen tidigare... men det där med alla spel är en hel djungel... Hua vad svårt det är...


Kämpar dock på och tiden den går fort...=) och trevliga arbetskamrater har jag fått oxå... fast jag måste erkänna att jag saknar mina vänner på polisen massor...


Torsdagen den 15:e så börjar vår stegtävling och vårat lag heter Per and the Go-go girls... vi är 5 tjejer och 1 kille som ska gå mellan Malmö och Prag mellan datumen 15/1-5/4.. och minst 10 000 steg om dagen för att komma fram i tid... så jag traskade på de tre första dagarna,  51 000 steg hann jag få ihop sen blev jag sjuk.. JAG som ALDRIG är sjuk...=( 

Först på lördagskvällen var jag med Jeanette och ett gäng tjejer ute men jag kände att jag inte mådde hundra så det vart ganska lugnt för min del och sen sov jag hos Jeanette... så hela söndagen så bara slappade vi och då blev det inte så många steg, sen gick jag och jobbade på måndagen men hade jätteont i halsen och kände mig inte alls pigg... men vem vill bli sjuk när man har börjat nytt jobb... det visade sig dock att även Bittiz, chefen, blivit sjuk...


Så natten mellan måndagen och tisdagen 19-20/1 så hade jag feberfrossa och sov nästan ingenting, på morgonen fick jag ringa Lena på jobbet och säga att jag inte kunde komma... sen tog jag mig ut till badrummet och tog febern... inte konstigt att jag inte sovit och hade ont i hela kroppen... jag hade 39,5 i temp och min normaltemp är runt 36... så det vart att sova hela dagen, med massor av kläder på sig för jag frös så dant... Hostar gör jag oxå så det värker i magen...


Sen var jag hemma resten av den veckan sjuk...=( så typiskt!!! men men nu får vi hoppas att jag inte blir mer sjuk detta året...


Så denna veckan så har jag jobbat på fast jag inte har mått helt hundra.. och försökt att få ihop lite mer steg för jag kan bara säga att jag ligger ungefär 40 000 steg back=( utöver mina dagliga minst 10 000 steg, så nu måste jag bara bli helt frisk och sen gå, gå och gå ännu mer...


Men snart börjar ju buggkursen och då kommer jag förhoppningsvis att få ihop massor av steg=)


Så ja vad har mer hänt under dessa veckor... Såklart har jag haft kontakt med Kalmarkillen och förhoppningsvis så ska vi väl träffas någon helg nu i februari... spännande och jag är minsann ganska nervös inför det men men... Allt jag kan hoppas på är att han tycker om mig som jag är...


Jag och Jeanette har varit i Västervik och hämtat hem hennes lilla bil från verkstaden där...


Camilla har lånat min bil lite då hennes var sönder och inte ville starta och min bara stod ju här eftersom jag var sjuk...


Min kära syster har fått hem sin kisse Bruno från sin svärmor, efter mycket om och men... så nu längtar jag hem så att jag får träffa honom igen.... Han är en stor svart norsk skogskatt på hela 12 år... och bara såååå fiiin...=)


Ja och så har jag två och en halv vecka försent varit hos Fredrika och fixat mina naglar...=) men det var inget kul att komma dit då all gelé var borta och naglarna avbrutna... USCH som dom såg ut... jag skämdes för att visa dom..=(


Dessutom så slängde jag i lite färg i mitt hår själv nu för Jeanette har så mycket på jobbet och när hon har haft ledig tid så har jag jobbat och jag kan verkligen inte åka nånstans med mitt hemska hår...=( sen får jag boka in en tid hos henne istället så får hon färga och klippa mig då... nu tror jag att jag vill ha lugg igen så det blir att klippa av en rejäl bit i så fall... men jag hinner säkert ändra mig en massa gånger innan det är dags...


Jag har även varit och fixat en ny hemnyckel eftersom min "råkade" gå av på Cinderellakryssningen... Hi hi hi... och jag har inte haft tid att fixa det innan...


I morgon, den sista januari så går flyttlasset för Elisa och hennes familj till Öland och jag kommer att sakna henne... men vi har bestämt att jag ska åka och hälsa på och att vi ska hålla kontakten... det finns ingen som kan peppa så bra som hon... jo förresten, Cissi kan...=)


Jag har fått några efterlysningar på att jag inte har skrivit i min blogg så nu hoppas jag att jag kan hålla bätter uppdatering på den igen... Förlåt kära läsare!!! Ni som finns kvar...


På söndag, den 1:a februari så ska jag och Cissi och några tjejer till åka till Stockholm och vara "Modell för en dag"...=) så det kommer jag att berätta om på söndagkväll... Spännande minsann...


Nu tror jag att det börjar bli dags för sängen... i morgon är det jobb några timmar i affären och innan dess så är det dags för veckans vägning... och det kommer nog inte bli så bra för denna veckan har jag tröstätit en hel del...=( Hopplöst när jag kommer in i de perioderna....


Natti natti alla ni där ute... sov gott och dröm sött... trevlig resa till drömmarnas land...


Puss och kram...


P.S Mormor jag saknar dig... önskar att du kunde vara här hos mig lite nu... skulle verkligen behöva det...

Ovido - Quiz & Flashcards