Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Monika - 6 juni 2009 22:51

... som har varit...


I tisdags så åkte jag och Åsa ut till Brånnestad, efter ett samtal till RR Bil och lämnade in min bil... Tja det verkar ju inte bättre än så att det är servon som är paj i min bil... =( Hur billigt blir det då??!! Hatar detta!! I vilket fall som helst så lämnade jag bilen kvar där ute och jag och Åsa tog bussen in till stan igen...

Han på verkstan lovade att han skulle försöka få klart min bil tills på fredagen då jag i morgon ska åka hem till småland på min enda semestervecka denna sommaren...


Sen var jag och fixade mina naglar hos Fredrika och efter det så var jag med Åsa och Jimmy och handlade...


I onsdags så var det dags för jobb igen, mellan 15 och 19.30


I torsdags så fick jag hoppa in och jobba extra mellan 14 och 19.30 då chefen och Lena var på utbildning om det nya busskortssystemet.. och gissa min förvåning när jag efter några mess fick oväntat besök efter stängningsdags på jobbet... Utanför stod Staffan, en gammal vän hemma från Småland... han kör lastbil och hade en stund över när han passerade Norrköping så han letade sig ut till Hageby... Jag har inte sett han på hur många år som helst och han var sig så lik!!! Wow vad kul att få träffa honom igen...


Igår var det äntligen dags att hämta bilen igen, ingen billig historia då han var tvungen att byta hela styrleden (tror jag att det heter) på bilen... =( men som tur var så fick han tag på en begagnad så det vart billigare än vad jag trodde... men inte billigt nog... så det vart lite stress eftersom bussarna inte riktigt passar ihop med spårvagnarna... och en bit att gå från hållplatsen till verkstan... men nu vet jag ju i alla fall att smålandsresan är tryggad... =)

Idag är det Sveriges nationaldag och jag har jobbat och sen packat och styrt och ställt här hemma... I morgon bär det äntligen av ner till min syster och hennes familj... ska bli så skönt!!


Lovisa fyller ju år och det är skolavslutning och allt annat som man förmodligen ska hinna med... vet ju hur det brukar se ut när jag är hemma...


Och Camarokillen är ju bara så mysig... det messas och mejlas hur mycket som helst!! Kan bara hoppas att det blir så bra som det känns... ;-)


Nu är det natten, dags att sova lite innan det är dags för lite jobb och sen en smålandsfärd...


Så natti natti, sov gott och dröm söta drömmar...


Puss och kram till er som fortfarande hittar hit... =)

Ovido - Quiz & Flashcards