Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Monika - 17 juni 2009 22:15

Tjipp!!

 

Kom ju hem i söndags från Småland så måndagen gick åt till att tvätta, handla och styra upp lite... och rapportera sökta jobb till arbetsförmedlingen, uppdatera samtalsunderlaget till min handlingsplan... Dessutom så var det ju massor av mys med min lille Reggae oxå... Har ju saknat honom nu när jag har varit borta... 

 

Igår tisdag så skulle jag jobba 8-17.30 och sen var det dags för TAKLAGSFEST på Hageby Centrum... Så jag packade med ombyte och så där och sen när jag slutade så fixade jag iordning mig innan jag hjälpte Giovanna att stänga... Bittiz, Lena och Christine dök snart upp, på festhumör allihopa... =)

 

Festen hölls i en av delarna på HC som ännu inte hade några väggar... typ bara tak... Scen fanns och massor av långbord... egentligen var det bordsplacering med att man skulle leta reda på vilken flagga och land/världsdel man hörde ihop med men vi fuskade lite och satte oss ihop alla 5... ;-)

 

Maten bestod av potatisgratäng och något kött... gott var det men kunde väl ha smakat lite mer... men vi var ju många gäster så det är väl svårt att laga mat till så många och få det att smaka gott...

 

Sen var det lite tal som skulle hållas, innan bandet drog igång... och det var inte vilket band som helst som spelade utan det var LALLES BODEGA!!!!! Hur bra är inte dom då???!!!! KANONERS... Så gissa vem som stod på "dansgolvet" hela kvällen... jag drack nästan ingenting eftersom jag inte visste om jag skulle köra hem. men de andra festade på rejält...

 

Vilket röj det var fram tills polisen kom och avbröt festandet... ;-) Det spelades visst för högt och Hagebys befolkning kunde inte sova... Hahaha... ja vad säger man... KUL hade vi i alla fall... =D

 

Bestämde mig för att ta en taxi hem... även om jag bara druckit typ 1 hel cider och lite till så kändes det onödigt att ta bilen i fall jag skulle bli stoppad...

 

Idag har jag sovit länge innan det var dags att ta sig ut till jobbet, flytta bilen och sen jobba några timmar på kvällen... Ganska trött faktiskt, skönt att man är ledig i morgon... =)

 

Och i min mobil så fortsätter de söta sms:en att komma... Camarokillen är helt supersöt mot mig...  och i morgon har han namnsdag... =)

 

Nästa helg, inte midsommar, utan den som kommer efter så kommer nog Camarokillen ner till mig och stannar hela helgen... Mysigt!!! men oxå väldigt nervöst... Hur kommer vi att funka tillsammans?? och kommer vi att våga sova jämte varandra... Ja ni vet, allt är ju ganska nervöst och nytt... Kommer han att tycka om mig som jag är nu när vi ska umgås mer än några timmar..?? Jajaja... återstår att se... det är ju en liten stund kvar tills dess...


Nu är det dags att vila huvudet mot kudden... är ganska trött som sagt...


Så natti natti, sov gott och dröm söta drömmar... =)


Det ska i alla fall jag göra... om en viss person... ;-)


Pussar och kramar till er från mig...  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards