Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Monika - 8 juni 2009 22:17

... så "Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år.... "


Tänka sig att Lovisa nu är 11 år gammal, känns lite som om det var igår syrran ringde och berättade att jag hade blivit moster till en lite tjej klockan 05.17


Igår så jobbade jag till strax efter 17, sen åkte jag bara hem och fixade klart det sista innan jag satte mig i bilen och styrde kosan E:4an ner.. Reggae fick stanna hemma, han har ju ingenstans att vara längre när vi åker till småland... Men Åsa och Jimmy tittar ju till honom, så tack för det!!! =)


Vi började morgonen med att sjunga för Lovisa och ge henne frukost och paket på sängen när Pelle kommit hem från jobbet... Hon blev glad för sina paket, hon fick lite färg och taveldukar så att hon kan måla, ett Wii-spel och filmen "Australia"... Bland annat... =) Söt hon är lilla fisen då!! 

  

Idag har jag och min syster varit med barnen i skolan och hälsat på... Jag började i Johannas klass och lilla gumman fick berätta för sina klasskamrater vem jag var... lite stolt minsann att jag var med henne idag... så då fick jag vara med och lyssna på barnen en stund... efter rasten så bytte vi, jag och syster... då följde jag med Lovisa i stället och de barnen har jag ju träffat några gånger innan... =) Idag skulle de ha gympa ute så då satt jag och tittade på dom...


När det var lunchdags för skolan så åkte jag och syster ner en sväng till Smålänningens Marknad och fikade, handlade lite och åkte hem och förberedde lite för det lilla firandet för Lovisa som det blev idag... Detta årets födelsedag blir inget kul för henne då det verkar som om att ingen kan komma och fira henne på samma dag, syster är måttligt road över att ha det så utspritt...


Men vi hade i alla fall en mysig kväll tillsammans vi tjejer och grannarna Monica och Jörgen...


Då ska jag nu krypa ner i Johannas säng ännu en natt... =) i morgon är det dejt i Värnamo med Lena och tjejerna...


Så godnatt, sov gott och dröm söta drömmar...


Jag ska drömma om Camarokillen i alla fall... ;-)


Pussar och kramar från Smålandsskogarna...

Ovido - Quiz & Flashcards