Alla inlägg den 1 december 2008

Av Monika - 1 december 2008 22:58

Här är vi, Partypinglorna på väg till Stockholm för en helkväll/natt på Cinderella;-) Det är Cissi Läckerberg, Maria Sötkvist, Jeanette Barbieson och Monika Snyggingsson som är våra alias under denna resa;-) Ha ha ha...


Jaha då satt vi på bussen då, snart öppnades flaskorna med hmm läsk??? Ja visst, i min var det i allafall lite kolsyra... =) Undra just vad de andra hade i sina flaskor, för fnittret kom ganska fort... Ett stopp Vid NyköpingsBro blev en kissepause och godisinköp... en korv med bröd slank ner i magen oxå... det är ju typ massa timmar kvar tills vi ska äta på båten...

Här är vi framme i Stockholm, tjejerna posar glatt, men vi upptäcker att det är fel båt de står framför... Spela roll;-) Vi ska ju bara ha kul...


Efter incheckning så ska vi enligt Jeanette gå till en pub och dricka lite gott eftersom det bara är typ massa timmar kvar innan båten går... eller båtar går ju inte, de flyter ju eller??? =) Jeanette har i alla fall kollat upp med lite killar på terminalen och det ska bara vara 5 minuter till puben och vi börjar gå... jag är sååååååååååå kissenödig och försöker förklara för Jeanette att åt det hållet vi går så finns det ingen pub för vi måste förbi Birka terminalen innan dessa små pubbåtar kommer men hon ger sig inte så vi går och går... snart är vi framme och jag rusar på första bästa toa och de andra köper dricka... sen sitter vi på den där lilla båten och det gungar rätt bra... Usch, eftersom jag har glömt mina åksjuketabletter hemma i Norrpan...


Snart är det dags att gå tillbaka och hinna på Cinderella  och hitta våra hytter, vi har turen att få hytterna jämte varandra, dessutom A4-hytter utsides och inte B4-hytter insides som vi hade bokat... Inte så mycket folk på båten då kanske??!! Väl tillbaka i terminalen så frågar vi samma kille som innan vi gick och han visade att vi skulle gått upp för backen i stället så hade vi kommit till puben 5 minuter bort... Jajaja, vi känner oss lite som lantisar;-)


På båten så letar vi oss ner till hytterna och Jeanette visar hur man kan göra om båten gungar för mycket...;-)

Hon spänner fast sig och vi andra bryter i hop av skratt, så då kan ni ju bara gissa hur resten av kvällen och natten var;-)


Ja det blir lite slapp, dricka och snatter inne i Cissi och Marias hytt innan vi gör oss i ordning för att bli ännu snyggare än vad vi redan är...=) Hmm går det??? ;-)

Snart är det dags att gå upp till Food Garden där vi har bokat bord och äter en jättegod fläskfilé med tillbehör... Mums!!! Jeanette undrar var draget på båten är och jag säger typ hundra gånger till henne att discot öppnar tolv så vi får roa oss med det som finns så länge.. så vi tittade lite på Wallmans show, drack lite till;-), det fanns någon i gänget som kanske inte riktigt behövde det men ja ja, är det fest så är det... Hahaha... Vi träffade en E-typekopia men ingen FärjanHåkan fanns att uppbringa...  


Cissi gör sig snyggare efter maten;-)


Och jag kanske inte skulle ha druckit det gula som var i glaset;-) men visst är jag snygg jag oxå;-)


Snart var det dags för disco och det var dans i nästan 4 timmar, inte många minuters vila där inte... =) Vi önskade reggae och dansade till gamla 80 och 90 tals låtar, det var nytt och det var hippt;-) och min och Jeanettes favoritlåt spelades oxå...;-)


"I kissed a girl and I liked it........" ha ha ha, ja det blev dans med pelare, runt pelare och lite annat tok... men så jäkla kul hade vi... Hi hi hi... vad är det alla säger, det som händer på Cinderella stannar på Cinderella... ;-) ja nu är vi ju snälla flickor bara så att ni som läser vet det...=)


och som vanligt när fröken Monika Snyggingsson är onykter så kommer ju mobilen fram, det vart massa mess till Micke, som skrev att han tar en helikopter ut till båten;-) hmm undrar just varför och vad skrev jag då??!! ;-) Jeanette hon hade ständig kontakt med Ken i Köpenhamn för han var inte så glad att vi åkte båt... undrar varför??!! där oxå;-) jag hann även messa den stackars Kalmarkillen som jag precis har börjat prata lite med... stackarn, han kommer väl aldrig mer att vilja prata med mig;-)


Jaja, natten blev lång och jag och Jeanette hittade inte tillbaka till hytten förrens vid halv sex-tiden på morgonen och då var det såååå skönt att lägga sig för nu gungade det rejält på båten och rejält i mitt huvud... hade ju druckit öl oxå, och ni som känner mig vet att om jag dricker öl då är det dags att sova...=) men sova kan man ju göra nån annan gång eller??...


Började vakna till liv vid halv elva och smög in i duschen för att inte väcka Jeanette... sen vaknade snart hon oxå och jag ringde till tjejerna i hytten brevid och hörde hur de mådde... Hungriga som vargar gjorde vi oss i ordning och väntade på att våran lunchbuffé skulle serveras klockan 13... då var det massa julmat och det var vi ju inte sugna på... men vi lyckades fylla våra tallrikar lite i alla fall och någorlunda mätta så stegade vi iväg mot taxfreen... lite lagom shopping och fyra sega och trötta tjejer packade ihop sina saker för en bussresa hem mot Norrpan igen...


Messade Micke och bad om ursäkt för nattens mess men det var tydligen inge fara...=) vilken faslig tur för mig... och om det landade någon helikopter med en Mickemys i på båten det tror jag inte för jag såg han aldrig;-)... hahaha...


Cissi har förevigat våran resa i sin mobil, då hon filmade oss... jag hoppas att den aldrig läcker ut någonstans;-)


Men kul som vi hade så hoppas jag att det blir en ny resa till våren med dessa partypinglor!!!!!!


Kan lova att det var skönt att komma hem igen, till Reggae och soffan... totalt slut, men nu har jag firat min 35 årsdag med råge... TACK mina underbara partypinglor för en såååååååå kul tripp....


PUSS & KRAM till er... Nu ska jag sova och det länge för efter lite räknande så kan jag bara konstatera att det blev ca 12 timmars sömn från fredagmorgon till måndagkväll!!!

Ovido - Quiz & Flashcards