Alla inlägg den 17 december 2008

Av Monika - 17 december 2008 23:17

... till julafton... och idag har jag varit nere på stan och handlat klart nästan alla julklappar... endast två kvar=)


Men innan jag kom ner till stan så pratade jag lite med Cissi på FB-chatten.. I morgon är jag och Jonny ditbjudna på pepparkakscheesecake... visst låter det smarrigt...=) och så ska jag prova min balklänning då oxå... det är jag lite orolig för=( tänk om den inte passar...

Lilla Emilia hade visst berättat för sin mormor att jag hade köpt en klänning till balen och att den var svart...=) Åhhh vad söt hon är... nu längtar jag efter henne och hennes små men härliga kramar...


Så väl nere på stan så gick jag först en sväng och "sökte" lite jobb, lämnade mitt CV och personliga brev i några butiker men det är ju ingen som behöver folk så här dagarna innan jul...=(


Sen gick jag en snabbis upp till Jeanette och sa hej, då klippte hon Falck så jag bytte några ord med honom oxå... sen vart det lite shopping... hmm svårt att veta vad man ska köpa och hur man ska göra när det inte blir som man har tänkte sig... men jaja det blir nog bra till slut;-)


På väg mot spånkan så sprang jag på Eric, min lille innebandykille;-) så då vart det lite kram och lite prat och skratt... så kom den där fikan på tal igen och nu sa jag att jag hör av mig när jag kommer hem från Småland igen efter nyår... men vi kommer nog att messa lite innan dess... så brukar det ju att bli... ;-)


Väl hemma igen så satte jag mig i soffan för att titta lite på "Bonde söker fru" och för att kolla mina mail och FB... snart så började det att pipa i min mobil och då var det Staffan som skicka massa kul sms... Hahahahaha.. så himla kul... så jag skickade dom till min kära syster och hon ringde och skrattade hon oxå...


Sen vart det som vanligt lite msn med Camilla, vi pratar varje kväll och nu denna veckan är hon ute på skolorna runt omkring med lite dansuppvisning för att locka ungdomar att börja bugga... en bra grej tycker jag som själv började att dansa när jag var liten...

Även en liten stund med Kalmarkillen vart det på msn... =)


Och massa tittande på tv...=) jag ligger ju lite efter på mina inspelade serier så jag försöker att komma lite ikapp...


Tänkte att jag skulle börjat slå in lite julklappar ikväll men jag glömde ju köpa julklappsetiketter... så det måste jag fixa i morgon!!!


Men nu hör jag hur kudden ropar på mig så god natt kära vänner och alla ni som läser min lilla blogg...


Puss och kram...


P.s nu kommer jag nog snart att lägga in lite julsångstexter här som jag tycker mycket om... Bland annat Jill Johnson och Peter Jöback.. men även Magnus Carlsson och Arvingarnas julskivor spelas mycket här hemma hos mig...=)


Av Monika - 17 december 2008 02:38

... när jag lyssnar på denna underbara sång med Uno Svenningsson och Sonja Aldén... De sjöng den på Rosa Bandet galan i Oktober, men jag har inte hört den förrens idag... Det finns så många tankar som rör sig runt i huvudet just nu... Givetvis så tänker jag på min älskade lilla mormor som hastigt och oväntat gick bort i augusti, men även Anders... Som idag är frisk och mår bra igen, vilket jag är sååå glad över... det finns även andra personer i min omgivning som omfattas av orden i denna text....

DU ÄR EN DEL AV MIG


Det finns vissa människor jag tänker på varje dag.
Som finns här under huden som följer mitt hjärtas slag.
och nu när solen kysser min värld och min kind.
ser jag alla vägar som bara strider omkring

Du är en del, en del av mig
och jag är en del, en del av dig
vi ses igen, om dagen gryr, vi ses igen
om natten flyr.

Och det finns vissa stunder jag tänker på varje dag.
som på något sätt ändå följt mina andetag.
bortom dessa möten som väcktes och som försvann.
lever ändå minnet utav det som vi en gång fann.

Du är en del, en del av mig
och jag är en del, en del av dig
vi ses igen, om dagen gryr, vi ses igen
om natten flyr.

Vi tog oss ur vår storm,
och livet tog en annan form.
men vi vågade ändå, ändå älska varandra.

Du är en del, en del av mig,
och jag är en del, en del av dig,
vi ses igen, om dagen gryr,
vi ses igen, om natten flyr.

Åhh du är en del, en del av mig,
jag kommer aldrig nånsin kunna glömma dig,
vi ses igen om dagen gryr, vi ses igen om natten flyr.
           
om natten flyr....

 

Mmm vad säger man...


Puss & kram älskade lilla mormor, Anders och alla ni andra.... som läser detta...

Ovido - Quiz & Flashcards