Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Nu är det bara en vecka kvar...

Av Monika - 17 december 2008 23:17

... till julafton... och idag har jag varit nere på stan och handlat klart nästan alla julklappar... endast två kvar=)


Men innan jag kom ner till stan så pratade jag lite med Cissi på FB-chatten.. I morgon är jag och Jonny ditbjudna på pepparkakscheesecake... visst låter det smarrigt...=) och så ska jag prova min balklänning då oxå... det är jag lite orolig för=( tänk om den inte passar...

Lilla Emilia hade visst berättat för sin mormor att jag hade köpt en klänning till balen och att den var svart...=) Åhhh vad söt hon är... nu längtar jag efter henne och hennes små men härliga kramar...


Så väl nere på stan så gick jag först en sväng och "sökte" lite jobb, lämnade mitt CV och personliga brev i några butiker men det är ju ingen som behöver folk så här dagarna innan jul...=(


Sen gick jag en snabbis upp till Jeanette och sa hej, då klippte hon Falck så jag bytte några ord med honom oxå... sen vart det lite shopping... hmm svårt att veta vad man ska köpa och hur man ska göra när det inte blir som man har tänkte sig... men jaja det blir nog bra till slut;-)


På väg mot spånkan så sprang jag på Eric, min lille innebandykille;-) så då vart det lite kram och lite prat och skratt... så kom den där fikan på tal igen och nu sa jag att jag hör av mig när jag kommer hem från Småland igen efter nyår... men vi kommer nog att messa lite innan dess... så brukar det ju att bli... ;-)


Väl hemma igen så satte jag mig i soffan för att titta lite på "Bonde söker fru" och för att kolla mina mail och FB... snart så började det att pipa i min mobil och då var det Staffan som skicka massa kul sms... Hahahahaha.. så himla kul... så jag skickade dom till min kära syster och hon ringde och skrattade hon oxå...


Sen vart det som vanligt lite msn med Camilla, vi pratar varje kväll och nu denna veckan är hon ute på skolorna runt omkring med lite dansuppvisning för att locka ungdomar att börja bugga... en bra grej tycker jag som själv började att dansa när jag var liten...

Även en liten stund med Kalmarkillen vart det på msn... =)


Och massa tittande på tv...=) jag ligger ju lite efter på mina inspelade serier så jag försöker att komma lite ikapp...


Tänkte att jag skulle börjat slå in lite julklappar ikväll men jag glömde ju köpa julklappsetiketter... så det måste jag fixa i morgon!!!


Men nu hör jag hur kudden ropar på mig så god natt kära vänner och alla ni som läser min lilla blogg...


Puss och kram...


P.s nu kommer jag nog snart att lägga in lite julsångstexter här som jag tycker mycket om... Bland annat Jill Johnson och Peter Jöback.. men även Magnus Carlsson och Arvingarnas julskivor spelas mycket här hemma hos mig...=)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards