Alla inlägg den 7 december 2008

Av Monika - 7 december 2008 23:39

... har det varit idag... Sovit ganska gott och i alla fall några mer timmar än igår...


Efter lite samtal med Cissi och Emilia så bestämdes det att jag skulle vara i Skärblacka klockan två för att sen hinna till Emilias gymnastikavslutningsuppvisning... (långt ord blev det, hi hi hi) så jag gjorde mig lite i ordning och fin, packade ner min kamera för att föreviga lilla Emilias gymnastikkonster... att hon kan stå på ett ben det vet jag för det har hon redan visat mig=)

Sen var det dags att ta itu med min bil och hålla tummarna för att den startar... och ja efter mycket om och men så hoppade racerpolon igång och sen var det duettsång med Jill Johnson ut till Blacka.. "Christmas is here", "Blame it on christmas"...... tralalalalalalalalalaaaaaaaa

Väl framme så vart jag lika mycket välkomnad av Emilia idag oxå... nu var hon klädd i shorts och en fin tröja så att hon minsann kunde gympa... Lillgrodan Meja var oxå så fin för att inte tala om mamma Cissi, snygga mamman... =)

Snart var det dags att gå och Emilia sprang före och visade vägen till dit där gymnastiken skulle vara...

Sen vart det massa barn, eller ja lagom i alla fall... och de busade omkring innan det var dags att börja... men då Ville inte Emilia riktigt vara med och kände sig nog lite blyg... men snart vart det fart på henne oxå och de gjorde den ena övningen efter den andra, sen var det hinderbana och någon annan lek inna det hela avslutades med diplom och godispåse till de duktiga barnen, fast det var en nyttig godispåse för det var russin och clementin i, och några skumtomtar... och sen var det lite pepparkaka och bulle oxå och det fick även de vuxna smaka på...


Snart var det dags att gå hem och byta kläder på Emilia för hela familjen skulle bort på adventsfika och jag skulle åka hem till Reggae och mysa..


Så sen hade jag en lugn kväll i soffan, fixade almanackan för 2009 till min lilla filofax då det är möte i affären i morgon och fyllde i födelsedagar och lite så där viktiga datum... det finns ju några som fyller jämt nästa år...


Sen vart det som vanligt lite snack på msn och även ett långt telefonsamtal med min älskade lillasyster...


Nu är det dock dags att sova gott, åtminstone så hoppas jag det...


Sov gott och puss och kramisar från mig....

Av Monika - 7 december 2008 01:17

... vart det ikväll=) men först en dag med lite jobb...


Steg upp eller ska jag säga rullade ur sängen efter typ 4-5 timmars sömn... ännu en natt utan att ha kunnat sova ordentligt, det börjar att bli lite tröttsamt att inte kunna sova... men men, man får väl sova en annan gång...


Snart var det dags att hasta upp till affären för att arbeta i 6 timmar, det vart lite städning först, sen plocka upp nybakat bröd, plocka upp dagstidningarna och snart öppna upp för kunderna... och så klart ta hand om Nickes jobb som jobbade på fredagskvällen... han vet inte hur man gör när man fyller på drickaskåpen innan man går hem och då blir det att springa för mig istället... =( i och för sig så behöver jag ju springa av mig lite men det blir tungt i längden när man som jag har ont i lederna...


Snart var det ändå dags att gå hem, för timmarna går fort och även idag så vart jag uppvaktad på jobbet...varför har jag inte turen och bli uppvaktade av en tolvpoängare;-) utan istället en gubbe i femtioårsåldern som verkligen inte ger sig så snart får jag väl förlova och gifta mig med katten;-)


Jag gick hem och vilade en stund och sen laddade jag om för att åka till Skärblacka och familjen Olsson/Jönsson... ikväll var det dags för pappan i familjen att åka i väg och bowla med hans jobb så det vart tjejkväll för oss andra... Lilla Emilia vart så glad när jag kom, hon dansade omkring och stojade... och givetvis så fick jag största, längsta och mysigaste kramen och pussen av henne=) Åhhh vad det värmer.... Lilla Mejsan hon skrattar gott och kan faktiskt vara hos mig ett bra tag innan mamma lockar mer... Ni kan väl aldrig gissa vad vi skulle äta ikväll va??? !!! =) jodå, tacos...mums vad gott... och det faktum att jag fik så mycket över efter min födelsedag gjorde ju att jag tog med mig det ut till Blacka... sen hade Cissi bestämt att vi skulle ha en nyttig kväll med typ gurk och morotsstavar, popcorn och saltapinnar när jag skulle plåga henne med att titta på Dansbandskampen... =) men det gick ju inte sååååååå bra för oss... vi satt i soffan, barnen sov gott och Cissi tittade på mig och sa att hon var godissugen... och jag var ju tvungen att erkänna att jag oxå var det... hmm sa Cissi om fem minuter stänger ica... då var klockan strax nio på kvällen... jag undrade om hon inte hade något gott i skåpen... ingen chokladpudding hemma sa jag, du som är småbarnsmamma;-) sen försökte vi stå ut men när klockan var kvart i tio så sprang jag skrattandes ut till bilen och åkte bort till macken som var öppen till tio... Cissi skrattade så mycket att hon inte kunde vara på övervåningen med risk att väcka barnen... när jag kom tillbaka så bara slängde vi oss över godiset precis som om vi aldrig hade sett godis innan eller som om vi var rädda att någon annan skulle äta upp det före oss... hahahahahaha... helt galna=)


Snart så ramlade pappa Magnus in i huset efter en bowlingkväll och det var dags för mig att åka hem till Reggae... men i morgon är jag tillbaka i Skärblacka igen för då är jag bjuden på Emilias gymnastikavslutningsuppvisning=)


Tack Cissigumman och småtjejerna för en supermysig kväll...


Puss och kram på er....

Ovido - Quiz & Flashcards