Direktlänk till inlägg 7 december 2008

En lugn söndag, den andra advent...

Av Monika - 7 december 2008 23:39

... har det varit idag... Sovit ganska gott och i alla fall några mer timmar än igår...


Efter lite samtal med Cissi och Emilia så bestämdes det att jag skulle vara i Skärblacka klockan två för att sen hinna till Emilias gymnastikavslutningsuppvisning... (långt ord blev det, hi hi hi) så jag gjorde mig lite i ordning och fin, packade ner min kamera för att föreviga lilla Emilias gymnastikkonster... att hon kan stå på ett ben det vet jag för det har hon redan visat mig=)

Sen var det dags att ta itu med min bil och hålla tummarna för att den startar... och ja efter mycket om och men så hoppade racerpolon igång och sen var det duettsång med Jill Johnson ut till Blacka.. "Christmas is here", "Blame it on christmas"...... tralalalalalalalalalaaaaaaaa

Väl framme så vart jag lika mycket välkomnad av Emilia idag oxå... nu var hon klädd i shorts och en fin tröja så att hon minsann kunde gympa... Lillgrodan Meja var oxå så fin för att inte tala om mamma Cissi, snygga mamman... =)

Snart var det dags att gå och Emilia sprang före och visade vägen till dit där gymnastiken skulle vara...

Sen vart det massa barn, eller ja lagom i alla fall... och de busade omkring innan det var dags att börja... men då Ville inte Emilia riktigt vara med och kände sig nog lite blyg... men snart vart det fart på henne oxå och de gjorde den ena övningen efter den andra, sen var det hinderbana och någon annan lek inna det hela avslutades med diplom och godispåse till de duktiga barnen, fast det var en nyttig godispåse för det var russin och clementin i, och några skumtomtar... och sen var det lite pepparkaka och bulle oxå och det fick även de vuxna smaka på...


Snart var det dags att gå hem och byta kläder på Emilia för hela familjen skulle bort på adventsfika och jag skulle åka hem till Reggae och mysa..


Så sen hade jag en lugn kväll i soffan, fixade almanackan för 2009 till min lilla filofax då det är möte i affären i morgon och fyllde i födelsedagar och lite så där viktiga datum... det finns ju några som fyller jämt nästa år...


Sen vart det som vanligt lite snack på msn och även ett långt telefonsamtal med min älskade lillasyster...


Nu är det dock dags att sova gott, åtminstone så hoppas jag det...


Sov gott och puss och kramisar från mig....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards