Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Tårarna rinner ner för mina kinder.....

Av Monika - 17 december 2008 02:38

... när jag lyssnar på denna underbara sång med Uno Svenningsson och Sonja Aldén... De sjöng den på Rosa Bandet galan i Oktober, men jag har inte hört den förrens idag... Det finns så många tankar som rör sig runt i huvudet just nu... Givetvis så tänker jag på min älskade lilla mormor som hastigt och oväntat gick bort i augusti, men även Anders... Som idag är frisk och mår bra igen, vilket jag är sååå glad över... det finns även andra personer i min omgivning som omfattas av orden i denna text....

DU ÄR EN DEL AV MIG


Det finns vissa människor jag tänker på varje dag.
Som finns här under huden som följer mitt hjärtas slag.
och nu när solen kysser min värld och min kind.
ser jag alla vägar som bara strider omkring

Du är en del, en del av mig
och jag är en del, en del av dig
vi ses igen, om dagen gryr, vi ses igen
om natten flyr.

Och det finns vissa stunder jag tänker på varje dag.
som på något sätt ändå följt mina andetag.
bortom dessa möten som väcktes och som försvann.
lever ändå minnet utav det som vi en gång fann.

Du är en del, en del av mig
och jag är en del, en del av dig
vi ses igen, om dagen gryr, vi ses igen
om natten flyr.

Vi tog oss ur vår storm,
och livet tog en annan form.
men vi vågade ändå, ändå älska varandra.

Du är en del, en del av mig,
och jag är en del, en del av dig,
vi ses igen, om dagen gryr,
vi ses igen, om natten flyr.

Åhh du är en del, en del av mig,
jag kommer aldrig nånsin kunna glömma dig,
vi ses igen om dagen gryr, vi ses igen om natten flyr.
           
om natten flyr....

 

Mmm vad säger man...


Puss & kram älskade lilla mormor, Anders och alla ni andra.... som läser detta...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards