Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Monika - 4 juni 2008 20:35

... med jobbet=)... I detta strålande solsken så möttes vi upp i Motala och hade det trevligt, det var PKC-folket från Norrköping, Linköping och Motala... Vi började dagen med fika i Farfarsstugan i Övralid, hos Werner von Heidenstam, eller ja på hans gård för han lever ju inte... Det var så skönt att sitta ute i solen och fika...=)


Sen fick vi en guidad rundvandring i hans hus, av en lite "annorlunda" man... Fniss...=) Lite intressant faktiskt med tanke på att jag inte visste vem denna man, Von Heidenstam var innan... Men han har visst fått något Nobelpris, som nummer två i Sverige efter Selma Lagerlöf...


Sen for vi in till Motala igen och skulle äta lunch, ingen höjdare men det fick ju gå ändå... Jag hade ju trevligt sällskap iaf..=)

Efter lunchen så vart det ett besök på Motormuseumet... Det var lite kul att se så mycket saker man kan spara på sig... Väldigt gamla saker...=) Därinne gick vi en stund och tittade och sen gick vi ut i solen igen... Efter lite prat så bestämde vi oss för att gå och köpa glass... Mums det var gott i värmen...


Sen var det en promenad tillbaka till bilarna och en stund i gräset när cheferna informerade om framtiden...=( Det var ju inte så kul...


Väl hemma igen så var jag så trött att jag slappade ihop i soffan en stund innan jag satte fart och började att städa inför helgens Smålandsbesök... =) Dessutom så hade Åsa messat vid lunchtid att vaktisen hade hämtat duvungarna från min balkong =( så nu var det fritt fram att röja upp därute så att man kan sitta på balkongen... Så jag städade och fejade fram till sent på natten, sen var det dags att sova några timmar innan det var dags att gå till jobbet igen...


Puss, kram och PIS

Ovido - Quiz & Flashcards