Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Monika - 12 juni 2008 11:00

... och födelsedagsfirande...


Idag var det dags för skolavslutning igen, Lovisa slutade trean och Johanna hade sin första skolavslutning då hon slutade förskolan...=) Nu är hon oxå stor, i augusti så början hon första klass... =) Vad tiden går fort... Lovisa hon börjar fyran... Det är hon stolt över... =)

Det var fint i kyrkan, jag träffade mamma och Asbjörn utanför kyrkan och syrran och moster Britt mötte upp inne i kyrkan... Johanna och hennes klass sjöng några sånger... =)


Efter kyrkan så följde jag och mamma(mormor) med till skolan, jag följde med till Lovisas klassrum och mamma(mormor) följde med till Johannas klassrum...  Där hade de lite avslutning med glass och tårta...

Sen vart det en tur till syrrans jobb och hälsa på innan vi åkte hem för att förbereda inför lunchen... Jag skalade massa potatis och mamma hade gjort kålpudding... När de kom ut till syrran så hade de min mormor med sig oxå, så att hon fick fira Lovisa...


Efter fikat så hade Lovisa och Johanna gjort en tipspromenad till oss vuxna... =) och under tiden som hon sprang och satte upp frågorna så gjorde jag en lite skattjakt till henne där hon skulle få leta efter sina presenter och slutmålet var då att hitta den ringande mobiltelefonen... ;-) Det var så kul att se henne leta efter först paketen och sen mobilen... Innan hon fattade vad det var som ringde i lådan där jag hade gömt den och sen när hon fattade att den var till henne så sträckte hon armarna i luften och skrek YES!! Så nu är man världens bästa moster... ;-) Sen var det att dela ut hennes mobiltelefonnummer och därefter visa henne lite hur telefonen fungerar... Och givetvis hur man skriver SMS... =)


På eftermiddagen så åkte vi in en snabbis till Smålänningens Marknad då jag ville hitta en födelsedagspresent till Lena som fyllde år igår, det blev ett jättefint halsband till henne, jag skulle kunna tänka mig att ha ett sådant själv... Men det var jobbigt att gå omkring för då hade febern stigit och jag var rejält trött... Mådde som en kratta...

Träffade Jennie utanför kassorna och pratade en stund, hon sa att hon brukar läsa min blogg så HEJ PÅ DIG;-)


Sen blev det lite kvällsmat och så ville tjejerna att jag skulle måla deras naglar så då var jag ju snäll och gjorde det så att de skulle vara lite fina... Sen pratade jag en stund med sötisen, Saknar ju honom... Ännu mer när man är sjuk...


Vi tittade lite på en film som heter Bandidas oxå, den var ganska kul... Med bland annat Salma Hayek och Penelope Cruz... =)


Sen blev det att lägga sig och sova för att orka med morgondagens besök i Apladalen för att träffa Lena och tjejerna...


Puss, kram och PIS

Ovido - Quiz & Flashcards