Alla inlägg den 6 juni 2008

Av Monika - 6 juni 2008 21:41

... firade vi med ett besök på Kolmårdens Djurpark... =)

men innan vi kom dit så började ju dagen bra, jag som sovit i soffan vaknade och satte mig upp och kunde knappt hålla mig för skratt... Hahahaha... Jonas och Jossan som sov på golvet på 2 luftmadrasser såg inte ut att ha det speciellt skönt... Luften hade ju gått ur madrasserna och de låg och sov så konstigt... Jag har förevigat det med min kamera... =) Lovar att förstora det fotot om de någonsin ska gifta sig... Fniss...


Sen var det dags för frukost till alla och att fixa picknick som vi skulle ha med oss... och att packa in oss i bilarna för att ta oss ut till Kolmården och alla djuren... Men först så åkte vi och lämnade Ina hos Åsa och Jimmy på Grymön... Där skulle hon vara i solen medans vi gick runt bland djuren...


Därefter for vi mot Kolmårdsskogarna... När vi åkte förbi Jessicas hus i Krokek så tuttade vi två gånger som vi sagt på jobbet igår så nu visste hon att vi var på väg... =)


Inne på Kolmården så var det att traska runt, runt och lite runt till för att se allt... Gissa om det var varmt ute... höll på att smälta bort... men ungarna hade hur mycket energi som helst... Vi hann se delfinshowen oxå, men i år tyckte jag inte att den var så bra... det har varit mycket bättre...


Sen var det att ge sig ut i värmen igen och ta oss mot utgången för att gå in på Tropicariet och titta lite... Ormarna är fortfarande inte så kul att se...=( Läskiga... Min syster följde inte med in över huvudtaget för hon gillar ormar ännu mindre än jag...


Sen var det glasstajm innan vi satte oss i bilarna och åkte för att hämta Ina och sedan gå och äta pizza... Ina hade haft det jättebra hos Åsa och Jimmy och de tyckte att hon var söt...


Väl hemma så tog vi en promenad till Pizzeria Vesuvio och åt lite gott sen var det dags att gå hem och bara va... Några satt i köket, några satt på balkongen och snart så somnade vi... =)


EN KANONDAG med min "familj"...


Puss, kram och PIS


P.s sötisen ringde och frågade hur vi hade det och var Ina var, han skulle ju ha varit hundvakt men nu kunde han ju åka iväg med sina kompisar istället... Undrar just om han hade dåligt samvete för att han inte tog hand om henne...???

Ovido - Quiz & Flashcards