Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

En ljuvlig dag i Apladalen...

Av Monika - 9 juni 2009 23:55

... och en lång promenad runt Osudden... =)


Idag har jag varit ner till Värnamo för att träffa min bästaste vän Lena och hennes två trollungar... =)


Frida är ju 6 år gammal nu och lilla Elin är 3,5 år... och jättesöta!!


Vi skulle träffas på parkeringen vid simhallen/Apladalen vid ett-tiden så jag fick lite sovmorgon innan det var dags att ge sig av mot stan...


Satt i bilen och tänkte på Camarokillen och messade honom... ;-) det blir många mess kan jag bara lova... Fniss...


Snart så dök Lena och tjejerna upp och jag fick världens mysigaste kramar från tjejerna... Åhhh vad de hade växt!! Började tänka efter och sa till Lena att det är ju 1 år sen jag träffade tjejerna senast... för när jag träffade Lena i julas/nyår s¨var det ju bara hon och jag... inte klokt!!!!


Vi hade bestämt att vi skulle ta en promenad runt Osudden, då jag inte har gått där på hur lääääänge som helst... Gick ju den så ofta när jag bodde i Värnamo... Frida skulle cykla runt hade vi bestämt innan och när lilla Elin fick veta det så skulle ju hon absolut cykla hon oxå... men för säkerhets skull så tog vi med barnvagnen runt... Kunde ju vara bra att ta Elin i den när hon blev trött tänkte vi... Men hon är envis hon, den där lilla tjejen... Hon cyklade minsann hela rundan runt!!


Det tog dock sin lilla tid att komma runt, många vilopauser för de små cyklande tjejerna, mycket prat och tid att njuta av de vackra omgivningarna... Det är så fantastiskt vackert att gå där runt... framme vid badplatsen så stannade vi en stund på lekplatsen och gick även ner en sväng till vattnet... en kille med två hundar var där och den ena var bara en nyfiken lite valp så den klappade vi mycket... Elin är dessutom helt jätteglad i hundar... =)


Sen fortsatte vi vår tur runt Osudden och när vi närmade oss Apladalen igen så ringde Lena till Cilla, en vän till henne och som oxå var en nära vän till mig för måga år sen... Hon kom med sina barn, Theo och Tilde ner till Apladalen och vi satte oss och fikade en bra stund... Pratade minnen och skrattade gott... de var lite nyfikna på Camarokillen och jag berättade det lilla jag kunde men lovade att återkomma om det skulle bli nåt mer... ;-)


Barnen busade runt och snart gick vi bort till lekplatsen i Apladalen så att de kunde leka av sig lite till... =)


Snart var det dags att åka hem till min syster och mina stora tjejer igen... Kramkalas vart det på parkeringen, mysigt att träffa dom alla igen... =)


Hemma igen vart det mys med tjejerna och mess och telefonsamtal med Camarokillen... ;-) Mmmmmm mysig han är då!!! Undrar just när jag ska få träffa honom igen...??!!


Nu är det natten och dags att sova lite i Johannas säng... I morgon är det deras sista dag i skolan, på torsdag är det skolavslutning i kyrkan...


Så natti natti, sov gott och dröm söta drömmar...


Pussar och kramar från mig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards