Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Årets sista dag och jag ligger lite efter i bloggandet...

Av Monika - 31 december 2008 23:45

... så här kommer en förmodligen ganska lång sammanfattning av vad som har hänt sen sist... =)


Torsdagen den 11:e så tog jag mig en promenad, trots ont ryggen, upp till Ica Strömmen för att hämta min balklänning...=) gissa om jag var nyfiken... Väl hemma igen så öppnade jag mitt paket och tog upp en jättevacker svart klänning... den vart inte riktigt som bilden jag la upp här i bloggen för ett tag sen, men åhh så vacker... Nu är det bara att vänta på balen med stort B den 5:e januari...


Den 12:e så hittade jag en gammal barndomsväns blogg och även en hemsida till hennes Webbutik Unik hemma utanför Värnamo... så ni som älskar inredning och mysiga saker gå in på www.alskarsott.blogspot.com eller www.unikkollektion.blogspot.com... hon heter Malin och är en så pysslig tjej med butik hemma på gården... och en vän som jag saknar massor... så jag mailade henne och fick ett glatt svar tillbaka där det stod att hon ofta tänker på mig oxå...


Sen var det Lucia och jag jobbade lite i affären och gjorde inte så mycket mer... på söndagen den 14:e så hjälpte Jonny mig igång med bilen och jag var ute och körde en sväng innan jag gjorde Jeanette sällskap på NORF och tittade på Nathalie och alla de andra tjejerna när de lussade i stallet, Nathalie red som Pegasus på en vit häst, klädd i vitt och med vingar på hästen... jättefint..... sen for jag hem och skrev hela 32 julkort...


Måndagen var lugn och på tisdagen den 16:e så var jag först hos Elisa och vägde mig för sista gången, inte så bra då det var plus på vågen igen... men men nya tag efter balen... sen var jag nere på Polisen och hälsade på mina gamla arbetskamrater och skvallrade lite med dom... =) och kopierade upp CV och personliga brev... för jag måste ju söka jobb som ska rapporteras den 2:a januari...=(

När jag kom hem så ringde telefonen och det var min käre vän Kent hemma ifrån Småland som ringde så då pratade vi bort minst 1 timme där, pratade om vad som händer nu och om gamla minnen så jag skrattade så tårarna rann...


Onsdagen har jag ju bloggat om så nu fortsätter jag vidare=)


På torsdagen så var jag och Jonny ute i Skärblacka och åt pepparkakscheesecake hos Cissi, Magnus och småtjejerna... Idag fick vi även våra små paket från Tappa.se då vi ska vara med i en stegtävling som börjar den 15:e januari... så då ska vi gå mellan Malmö och Prag...=)

Hemma igen så var det att förbereda inför Smålandsresan på måndag... det är mycket som ska göras när man ska vara borta länge...


Fredag och lördag jobbade jag i affären, slog in julklappar och pysslade runt... tvätta och packa... styr och ställer...


På söndagen den 21:e så var jag på stan och tittade först lite på när IDOLERNA Kevin, Alice och Robin B sjöng och signerade skivor, helt galet mycket folk var det... ringde Lovisa och hon blev avis;-) sen var jag hos Jeanette och färgade min hemska utväxt=( håret växer som ogräs nu och det börjar bli långt igen precis som jag vill...=)

Väl hemma igen så är det bara att fortsätta förberedelserna inför hemresan...


Så var det då måndagen den 22:a dan före dan före dopparedan och jag skulle först ner till Tjejernas Athena och väga mig... nytt ställe och ny våg... det var minus på den men inte riktigt så mycket som det skulle ha varit hos Elisa... sen hem igen och fixa det sista, fånga in Reggae som inte tycker om transportburen när han ser den, men i bilen är han jättesnäll... sen kom Jonny ner och startade upp  min bil med kablar, vi pratade en stund och jag önskade God Jul och Gott Nytt År eftersom jag ska vara hemma i ungefär 11 dagar... Sen var det bara att gasa E4:an rakt ner till Värnamo och sen stanna utanför affären i  Bredaryd för att köpa lite korv och korvbröd så vi kunde äta kvällsmat... och gissa vad, kört 25 mil, stanna bilen i 3 minuter och när jag ska starta och åka vidare så startar den inte så det var bara att ringa mamma och Asbjörn så de får komma med startkablar... =( nu är jag riktigt less på den här bilen... vad F N är det för fel nu då... så sent omsider så har jag lämnat Reggae hos mamma i Ekholmen och åker vidare mot Draftinge och syrran och tjejerna... sen vart det en liten myskväll med syrran och tjejerna innan vi kryper till sängs med bara en dag kvar innan det är julafton..


Vaknar av att lilla Johanna kryper ner jämte mig under täcket och myser lite...=) åh vad skönt att vara hemma...  sen är det en dan före dopparedan med massor att göra, det ska handlas lite till, det är lite fika hos min moster Britt där även Eva och kusin Anne oxå är... så då blir det massa skratt och prat.. sen är det hem till Draftinge igen för att fortsätta med julbestyren... jag och tjejerna får äran att klä granen, tyvärr fick den inte plats på något bra kort då den står lite dumt till men här kommer ett litet foto på tjejernas lilla gran... "Min lilla gran du är så fin, du doftar gott som terpentin, vill ingen ha dig så får jag ta dig som rövat bort dig från skogen din".... som mamma alltid sjunger;-)


Och snart är det dags för DOPPAREDAN!!!!

Julen i vår familj firas först lite med dopp i grytan, jag och mamma hos min moster Gun och hennes Roger, medans syrran har Pelles pappa och bror hemma på dopp i grytan... sen åker jag och mamma till syrran för kvällsmat och julklappsutdelning med Pelles syskon och pappa...


Men först så åt vi en julfrukost ihop, julskinka som jag bara älskar... MUMS vad gott, sen började jag göra mig julfin som skulle iväg, syster min åkte in en snabb sväng till Bredaryd för att handla något hon har glömt och hälsar då även på lilla mormor på kyrkogården... jag som inte har någon fungerande bil får låna systers SAAB för att åka till moster Gun i Lanna och först så stanna jag till hos mormor jag oxå, tårarna rinner nerför mina kinder och jag saknar henne sååååå mycket... känner mig inte alls lika glad inför julen det här året... sen åker jag vidare och i Lanna så träffar jag min morbror Janne och hans Eva, det är mostrarna Britt och Gun med respektive Tomas och Roger, kusinerna Adam och Ida och så mamma och Asbjörn... och så förstås lille fyrbente Roy...

Hemma hos syster i Draftinge igen så träffar jag på dessa två tjejerna;-)

 

Julfina i sina tomteklänningar och på bushumör, spända på om Tomten ska komma eller inte.. ha ha ha...

Snart var det dags för kvällsmat och alla samlades till ett väl fyllt julbord... med massor av gott och som vanligt så blir man ju för mätt...


Och rätt som det var så knackade det på rutan och in kom Tomten..

Hmm ni kan väl aldrig gissa vem som var Tomte i år va!!!???  Lovisa skulle av någon anledning springa ner till grannen en sväng så hon missade hela julklappsutdelningen...=) och Tomten som kom till oss i år var den roligaste och tokigaste tomten som jag har träffat på länge... vi satt allihopa dubbelvikta av skratt och visste inte riktigt vad vi skulle ta vägen när Tomten satte igång... det var någon ny grej hela tiden... till slut så var alla julklappar utdelade och Tomten åkte vidare... och då kom Lovisa tillbaka från grannen och tyckte att det var tråkigt att hon hade missat Tomten;-)

Årets julklappsskörd för mig blev: en ny stekpanna, en alamancka att skriva points i, en NallePuh-almanacka, en partyväska i guld till balen, ett nytt nattlinne, lite strumpor, pengar, en fleecepläd, en NallePuhmobilväska och en skärmmössa... har säkert glömt något men jag var och är jättenöjd över mina julklappar... sen vart det en kväll med att skratta åt tjejerna som fick ett Wii-spel så vi tittade på dom när de spelade... och sen satt vi bara och pratade..


Ja just det ja, vi fikade ju lite oxå... min systers goda chokladbanantårta... =)

Visst ser den god ut... !!!!!


Snart var det dags för juldagen och det var en slappardag, Pelle hade fixat min bil på morgonen när jag sov... han satte in ett annat batteri i den och sen gick den som en klocka så gissa om jag blev glad... vi var en sväng hos mamma i Ekholmen och hälsade på och jag myste lite med Reggae... sen for vi hem och låg i soffan och slappade framför braskaminen... Pelle skulle jobba på kvällen så Syster min följde med honom  i lastbilen den natten så jag och tjejerna hade en kväll hemma själv...


På Annandagen så skulle tjejerna hjälpa Anne i stallet så vi for ut där och var där i nästan 4 timmar, det var mys med hästar, mockning av boxar, en uteritt för tjejerna på varsin häst, Anne med Gustav som drog Alfred och Ludwig i vagn med Casper på släp... jag och syrran gåendes med Rottisen Ina.. en promenad på säkert en timme, jätteskönt att komma ut i skogen...

Här är sista kortet på lille Casper i ljus man för han blev sjuk under eftermiddagen och på måndagen fick min kusin avliva honom=(


Sen vart det en lugn hemmakväll med titt på Körslaget som hade säsongspremiär och bara en skön kväll framför braskaminen...


På lördagen den 27:e så var vi i Värnamo en sväng, först på Holmgrens för Pelle skulle titta på en bil och då hittade jag precis en sån SAAB som jag ville ha... vad typiskt att man inte har pengar, jobb eller så... för då hade jag nog inte tvekat att byta... Mia (Thule) ringde och vi bestämde att jag skulle komma hem till henne och Johnny på måndag... sen åkte jag, syrran och Pelle upp till CityGross och handlade inför kvällens Tacokväll med Anne,Wille, Alfred och Ludwig... lite tradition att träffas under julhelgen och äta något gott tillsammans... en supertrevlig kväll med god mat och massa prat och skratt, ungar som busar och jag som fick hela två kramar av Ludwig, 5 år och inte så kramig egentligen så jag är sååååå stolt=) sen tittade vi på kvällens avsnitt av Körslaget oxå... När de hade åkte hem så kollade jag min mail och hade under dagen fått ett mail från Pressbyrån i Hageby Centrum där de ville att jag skulle komma på anställningsintervju den 7/1 kl.14.15 Gissa om jag blev glad... jag som bara hade lämnat in ett CV där...=)


Söndag den 28:e och jag, syrran och tjejerna åkte till mamma och Asbjörn på kalkonmiddag med mostrar och morbröder...  alla utom morbror Ove som bor i Helsingborg... det var en trevlig eftermiddag med mycket skratt och lyssna på vad min kära släkt hittade på när de var unga... inte undra på att man är som man är...;-) hi hi hi...


Måndag och dejtdag med Mia=) tjejerna hade temadag ute hos Anne i stallet och Mia slappade... jag gjorde mig i ordning och åkte mot Rolstorp dit jag var bjuden till klockan tre... fick ett glatt mottagande av lille Stelton som kom springandes på sina lurviga små ben... jag och Mia tog Stelton med oss på en promenad och när vi kom tillbaka så blev det kycklingpaj, sallad och bröd... sen vart det timmar av skratt och prat inne i soffan, Johnny var med en stund sen gick han till datorn... Hur trevligt och skönt som helst att bara umgås lite med mina nära vänner hemma ibland... Tack Mia och Johnny för en så trevlig eftermiddag och kväll...


På tisdagen, 2008 års näst sista dag så gjorde vi inte så mycket på dan, Lovisa var i stallet och jag, Johanna och syrran var hemma i soffan... snart var det dags att göra sig i ordning för att åka till Värnamo och möta upp Lena... vi skulle först gå en promenad inne i Värnamo och sen äta Chaplins goda pizza och glass... så då vart det ännu en trevlig kväll i god väns sällskap... mycket minnen pratades om allt vi hittat på och mycket skratt, alla galna upptåg i Kalmar bland annat... var ju tvungen att berätta för Lena om Kalmarkillen som har kommit in i mitt liv nu;-) och hon är nog lika nyfiken som jag på honom... Vi satt kvar tills Chaplin stängde och sen skickade jag med två julklappar hem till Frida och Elin... sen åkte Lena mot Kungskulle och jag mot draftinge... Tack kära vän för en underbar kväll...


Hemma hos syrran var det fullt hus när jag kom hem... Jonas, Jossan och Leif var där och Jonas hjälpte mig att lägga in ett nytt antivirusprogram och ta bort lite onödiga saker som bara låg och tog plats... men det tog längre tid än vi hade räknat med...


Nu är det årets sista dag och allt jag kan hoppas på är att 2009 blir bättre än vad 2008 har varit..  dagen tillbringades i stillhet och jag och Mia åkte och handlade lite gott att äta till Nyårsmiddag... det blev Potatisgratäng, fläskfilé med kantarellstuvning, sallad och vitlöksbaguette... tjejerna ville ha rolig potatis och chicken nuggets;-)... sen firade vi en lugn kväll hemma och nu är det snart dags att skåla in det nya året...


GOTT NYTT ÅR kära vänner... och alla bloggläsare...


Hoppas att 2009 blir året med ett nytt jobb och en ny kärlek i mitt liv, en kärlek som kommer att stanna hos mig... men först så ska jag på den efterlängtade Trettondagsbalen den 5/1...=)


Pussar, kramar och PIS i Nyårsnatten bland raketer och skålar...


P.s Måste bara berätta att jag har i stort sett varje dag de senaste veckorna pratat med världens mysigaste kille, Kalmarkillen, på msn... det är timmatals av skrivande och jag ler när jag tänker på honom... Hoppas att jag kommer att ha mer att berätta om honom snart, men först måste jag fråga om jag får nämna honom vid namn här... Han är snäll, mysig och har en härlig fantasi;-) och vi är ganska lika oxå...

 
 
Annica

Annica

8 januari 2009 16:24

Jisses vilket inlägg! Å vilket komihåg du måste ha! Håller tummarna för jobb & kärlek. Kram.

http://www.tunadal.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards