Alla inlägg den 1 september 2008

Av Monika - 1 september 2008 00:28

... börjar idag och det betyder min första arbetslösa dag sen augusti förra året... =(


Dagen började med att jag blev väckt av ett mess vid 07.37 Suck tänkte jag i ca 2 sekunder för sen såg jag vem messet var i från och då bara log jag... Jag var ju så modig i går kväll när jag skrev till den söte gotlandskillen så jag lämnade mitt mobilnummer=) och så skrev jag att det var upp till honom om han ville höra av sig... Fniss... och det gjorde han ju oxå... Jag har ju vetat hans mobilnummer ett tag men jag är ju inte så modig att jag vågar skriva till honom... tyvärr så somnade jag om en stund så det tog ett tag innan jag svarade honom... men fick ganska snart ett svar tillbaka... ;-) han lovade att han skulle maila senare under dagen...


Sen var det dags att göra sig i ordning för att åka ner till stan och möta Sandra och Kristina på Arbetsförmedlingen... Idag är det ju dags att skriva in sig.... Igen, fast det var ett år sen sist och det känns skönt att veta att man har jobbat ett år på samma ställe... jag vart ju lite sen pga en viss kille;-) och mess... så jag ringde Sandra när jag stod i hissen och då var hon redan framme så jag fick ta cyklen ner till stan... Väl nere vid AF så hade de redan gått in och ställt sig i kön, mmm det var kö så det var inte bara vi som skulle registrera oss igen... sen var det nästa kö, bara 29 stycken före mig=(... men jag hade ju sällskap iaf...


När vi alla var klara så mötte vi upp Sandras syster Lisen och gick till Skafferiet och skulle fika men då var klockan så mycket att vi åt lite lunch istället... jag hade ju dessutom inte ätit någon frukost eftersom jag inte handlade något när jag kom tillbaka till stan igår kväll... så jag var lite hungrig...


När vi satt på Skafferiet så ringde Jeanette, hon var lite bättre i rösten idag, igår kunde hon ju inte prata;-) hahaha... Partybarbie... =) Bestämde att jag skulle åka upp till henne när vi hade fikat klart... hon kommer ju inte ut på internet, det är nåt fel som är trasigt... Hihihi...  så jag ringde på hennes dörr och hojtade "alla väskor hundra kronor styck"  (Jeanette hade en väskförsäljare precis utanför balkongen på markanden som skrek så typ miljoner gånger under de två marknadsdagarna och det var lite jobbigt att lyssna på efter typ 2 gånger...) och "hej hej lilla apa" och hörde ett skratt från Jeanette... tur att man kan roa lite iaf.. 


Jag satte mig med datorn en stund och loggade in henne på internet, vilken faslig tur att jag oxå har mobilt bredband så att jag vet hur man ska göra...=) för jag är ju inte värsta IT-tjejen.. sen fick Jeanette kolla av sin FB och sina mail och vi bara satt och pratade om helgen och lite om mormor... sen pratade vi lite om gotlandskillen och jag berättade att jag hade gett honom mitt mobilnummer... och då börjar det ringa i mobilen och jag blev så nervös när jag såg att det var han som ringde... Puh!!! och han var nervös han oxå sa han... och Jeanette gick omkring och fnissade åt mig... och jag fnissade och flamsade så jag undrade vad han fick för intryck om mig...=( men det fick jag snart veta... han tyckte att jag lät jättemysig och han tyckte om min småländska dialekt... och om han var mysig då med sin gotländska... MMMM kan jag bara säga..;-)


Sen var det snart dags att cykla hem och hämta bilen och åka och handla för att fylla upp kylskåpet igen... tycker att det är så tråkigt att handla... men man måste ju äta...


Väl hemma igen så satt jag framför datorn ett ganska bra tag och skrev lite med gotlandskillen... han verkar vara mysig... men ett tag så trodde jag att det hade gått åt pipsvängen för han läste lite ur min blogg där jag hade skrivit om sötisen... (för när jag är nere så börjar ju tankarna mala om varför jag inte duger), men nu känner jag att jag är klar med honom... när han inte ens kan stötta med ett enda litet ord när jag har det tufft så är han inte värd mer tid... och jag vill verkligen gå vidare och känna att jag är omtyckt!!! och söte gotlandskillen skickade ett mess där det stod att jag är speciell och det tar jag som en komplimang!!! =) och när man läser vad han skriver och vad jag tycker och tänker så har vi så otroligt lika åsikter... och det måste ju bara vara bra!! Eller??

Jag Vågar & Vill Chansa, bara det inte blir stress...;-) Förstår Du & tror Du mig???


Pratade en stund med Åsa oxå... Berättade att han hade ringt idag och tyckte att det var kul... =)


Sen var det dags att hitta in till sängen för i morgon är det dejt med Cissi och lillgrodan och för en vägning... 


Natti natti och kram till mormor i himlen, saknar dig så oerhört mycket... Snälla kom tillbaka...  

Ovido - Quiz & Flashcards