Alla inlägg den 7 september 2008

Av Monika - 7 september 2008 22:50

... och jag har haft en så jätteskön dag...


Blev väckt vid strax innan 10.40 av ett mess från Cissi som undrade om jag var vaken... nja det var jag ju inte riktigt men jag blev ju det då... messade tillbaka och efter en stund så ringde hon... "Hej det är akut..." och genast så trodde jag att det var något med barnen och att Magnus inte var hemma... men så var det ju inte=) Du ska se gumman att det blir bra på tisdag och skulle det inte bli det så blir det bättre nästa gång... Jag lovar=) Smala och snyggare är vårt motto!!!

Sen pratade vi i nästan 1 timme innan jag fick fart på benen och gjorde mig iordning för att hämta upp Jonny som skulle följa med till Blacka.... Gissa vem som blev glad när jag kom om inte prinsessan Emilia=) gullunge... Jag och Cissi gjorde oss beredda med stavarna för en lååång promenad i duggregnet och Magnus och Jonny tog tjejerna med sig för att åka och hämta Jonnys nya bil... En gul bil...=) Hann dock inte titta på den...


När vi kom tillbaka till huset så började vi förbereda inför lunchen och sen sprang först Cissi upp och duschade och sen jag... Grabbarna hjälpte till med matlagningen, det blev klyftpotatis och en kycklinggryta på Viktväktarvis... och massa sallad såklart...=) så då var vi duktiga...


Sen gjorde vi en äppelkaka till efterrätt för Markus, Petra och lille Bastian skulle komma och fira Emilia som hade fyllt år... Gott, och jag kände mig inte så onyttig eftersom vi hade gått en lång promenad innan...=)


Jag och Emilia hade lite pusskalas oxå, hon är ju så söt... så jag bar omkring på henne och pussades och kramades... MMM då känner man sig minsann omtyckt...=)


Pratade lite med Jeanette men bestämde att jag skulle ringa när jag kom hem...=) Sen tittade vi på Mejas Dopfilm och lite andra foton som Cissi och Magnus hade laddat upp på film... Sen var jag och Cissi inne och spånade lite på VikingLines hemsida om vi inte skulle ta en tjejtripp i slutet på november för att fira min födelsedag....


Snart var det dags att ta racerpolon hem till Norrpan igen och kolla om godingen hade skrivit nåt till mig under dagen... jag messade honom på eftermiddagen och fick ett lite gulligt svar tillbaka.... men hemma på datorn fanns det inga meddelanden fråån honom... så jag repade mod och ringde upp honom men han svarade inte=( fick ett mess lite senare där han skrev att han och kompisen spelade tv-spel och att han kunde ringa senare.... och ja visst kan han det... jag är ju vaken eftersom jag inte kan somna på kvällarna.. Men nu är klockan mycket och han har nog somnat så jag hoppas att han hör av sig nån annan dag...


Sandra ringde och pratade en stund och likaså Åsa... sen pratade jag med Jeanette en stund oxå... hon började att få feber igen..=( Hoppas att den försvinner snart så att hon är pigg när hon ska åka bort till helgen...


Hann även med en stunds msn med min kusin Ida...=) det är kul att prata lite med henne så här...


Men nu är det nog dags att hitta in till sängen och kudden för jag har jätteont i huvudet och kroppen... =(


Så godnatt och sov gott... och lilla mormor jag kom faktiskt ihåg att du hade namnsdag igår, jag har ju inte glömt men jag kan ju inte skicka kort längre...


Puss och kram...

Ovido - Quiz & Flashcards