Alla inlägg den 14 september 2008

Av Monika - 14 september 2008 22:22

... på länge för jag är sjuk... hatar att vara sjuk och ligga ensam hemma...


Vaknade i fredags morse och halsen var så svullen och det gjorde ont när jag svalde... Hmm undrar just varför jag ska bli sjuk när jag har kommit igång med motionen så bra... så jag fick hoppa över Elisas motivationsträning och även promenaden runt strömmen som jag hade tänkt gå på förmiddagen... det blev en dag i soffan och framför datorn och tv:n...


Inga mail, mess ellar samtal från godingen idag heller så jag skickade iväg ett mail till honom på FB... men det fick jag inget svar på heller... vad är det för fel på killar egentligen?? Har dom inte stake nog att våga säga hur dom vill eller inte vill ha det... 


Fredagskvällen kom och Jeanette ringde från Köpenhamn och skrattade och berättade att hon inte hittade tillbaka till Metro station.... Hjälp tänkte jag som inte har varit i Köpenhamn nån gång... Men ha ha ha hon hittade ju rätt efter en stund..=) skönt!!! så jag slipper oroa mig för det oxå... Hade en lite msnstund med Cissi oxå... som vanligt på kvällarna=) skönt att prata lite... Min moster Britt ringde och var nyfiken på mitt möte med mormor så vi pratade en stund... har även berättat för mamma idag och hon tyckte att det var spännande oxå...


Lördagförmiddag skulle jag jobba på mitt jobb nr 2 som nu är mitt jobb nr 1 för tillfället, gissa om det var segt att stiga upp och gå till jobbet när jag mådde så dåligt.... men det var sex snabba timmar som jag snart hade klarat av... sen tog jag min cykel bort till ÖB och handlade lite innan det var soffan som hägrade... sen vart det soffläge hela dagen... Mamma ringde och berättade att jag fick den där lampan efter mormor som jag hade en önskan om att få ärva... det vart jag glad över, ska ha den och mormors bröllopsfoto tillsammans... kommer att ta med mig den hem nästa gång jag är i Småland... ringde och grattade Jimba som fyllde år idag... och pratade lite med Cissi och Jonny på msn...=)  fortfarande inget från godingen=( hmmm börjar starkt tro att han inte vill ha någon kontakt med mig.... undrar just då varför han skrev som han gjorde???

Jag som hade tänkt gå ut en sväng på kvällen då jag vet att Jessica och Maria skulle ut och det hade ju varit så kul att möta upp dom på Bomull och dansa lite...=) men nejdå fick ligga hemma i soffan i stället=( Vi tar det en annan gång tjejer!!! Då ska vi parta loss ordentligt och ni ska få träffa partypinglan Monika...;-)


Snart var det söndag och det är idag... mår fortfarande som en kratta och det blev inget Skärblacka idag... ingen lååång promenad med stavarna eller någon mysig tacosstund med familjen Olsson/Jönsson och Jonny... det får bli en annan gång!!! För jag vill ju inte åka ut och smitta ner dom alla inklusive Prinsessan Emilia och Lillgrodan Meja... så det vart ännu en dag i soffan, med feber och ont i halsen... nu har även näsan börjat rinna och hostan är tillbaka... Usch då!!! Jonny ringde när han hade varit och lämnat av Pia och kom och hjälpte mig igång med bilen... Ja min älskade lilla racerpolo som aldrig startar...=( är så trött på det här nu... att komma ut till bilen och det är inte ett ljud i den... sen tog jag min vanliga raggarrunda och under tiden så ringde jag Jeanette som satt på tåget hem från Köpenhamn... Hon var så trött=) undrar just varför... ute och flänger hela nätterna istället för att sova;-) Ha ha ha... men hon har ju roligt i alla fall...

Idag så har godingen raderat mig från FB utan ett ljud... jag har försökt att både ringa och messa honom men han svarar inte... allt jag har bett om är ett ärligt svar från honom... men han har visst inte stake nog att ge det!!! Fy fan för oärliga killar... Har träffat nog med sådana innan och jag som fick intrycket av att han menade vad han skrev...


Har pratat lite med Cissi idag oxå... vad skulle jag göra utan ett dagligt samtal från henne med massa peppning...=) tack gums!!


Nu är det dags att sova för nu är jag jättetrött och ögonen kliar...


Så godnatt och sov gott alla ni som orkar läsa min blogg...


Puss och kram från en sjuk Mockla... 

Ovido - Quiz & Flashcards