Alla inlägg den 5 september 2008

Av Monika - 5 september 2008 22:32

... och jag kunde ju inte somna i natt heller... klockan blev 4 innan jag kunde somna...=( så gissa vad halva denna dagen tog vägen...


Dessutom så har jag ingen bra dag, känner mig nere och hängig... Kroppen värker, hoppas bara att jag inte håller på att bli sjuk...


När jag mår så här så kommer ju alla knäppa tankar tillbaka, som: varför duger inte jag, vad är det för fel på mig osv... fast jag vet ju innerst inne att jag duger, det är inte mig det är fel på...!!! Men det är svårt att ha positiva tankar i dessa stunder...=(


Idag är det 1 vecka sen mormor begravdes och jag börjar sakta att fatta att hon faktiskt inte kommer att vara med nästa gång jag kommer hem till Småland... Tårarna stiger i ögonen när jag tänker på det och på att min lilla mormor ligger i en kall kista i den kalla jorden... Det är ju alldeles förtidigt... hon skulle ju inte bli en ängel ännu...


Men när jag satt här i soffan så ringde Jeanette, hon hade gått hem från jobbet för hon har feber...=( Inget kul att hon ska bli sjuk nu... men hon piggar nog på sig bara hon får vila lite... jag berättade att jag kände mig nere och hon är så snäll och peppar mig trots att hon själv inte mår bra...


Sen dök Cissi in på msn:en och då började hon peppa mig så det slutade med att jag bytte om till träningskläder och gick ut och gick min timmespromenad runt strömmen...=) Lyssnade på bra musik och tänkte på godingen.. Funderar på vad han tycker om mig och om han verkligen kommer att vilja träffa mig...?? jag önskar att jag kunde bli av med min osäkerhet... Efter promenaden så var jag bara hemma en stund sen gick jag iväg till Elisas motivationsgrupp, men idag var det bara jag som var där så Elisa körde ett tufft program med mig=) Bra för det behövde jag... så  det blev först en del tuffa benövningar sen fick jag köra på hennes crosstrainer, lite annat än den som står inne i mitt gästrum... men hon peppade på mig så jag körde på för fullt i de 5 minuterna hon ställde in maskinen på... jag som är så otränad... men Elisa som är jättetränad sa att hon orkar i 7 minuter sen är hon helt slut så då kom den lilla djävulen fram i mig... jag skulle minsann fixa de 5 minuterna, så jag fokuserad på att andas och då har man ju helt plötsligt så mycket mer ork...=) så gissa om jag var stolt att klara av det så nu kommer jag att köra på min maskin här hemma oxå... Kul som tusan!!!! och bra för viktminskningen...


Hade innan jag gick till träningen messat godingen om att jag hade en dålig dag och att jag trodde att jag störde honom men fick snabbt ett svar tillbaka att det gjorde jag inte... men min känsla höll i sig tills jag hade tränat klart för då mådde jag tusen gånger bättre så då messade jag honom och sa att nu känner jag mig stark igen...=) han messade att han skulle ha pokerkväll i kväll och gissa om det har ramlat in lite rolig mess under kvällen... Hihihi.. söt han är då... 


Lagom till att jag hade duschat och lagat mat så ringde Jeanette... Så sen satt vi och pratade en massa och skrattade... hon kände sig lite bättre men skulle gå och lägga sig tidigt så att hon orkar jobba hela helgen... Sen satt vi i varsin ände på telefonen och messade till godingen och den amerikanske dansken...=) Hahaha... så knäppa vi är...


Cissi messade även hon på kvällen och berättade att hon hade cyklat sina 3 mil ikväll igen... Gud vad vi är duktiga gumman!!! Nu ska vi bli smala och snyggare... ;-) för snygga är vi ju redan...=)


Har ikväll tänt ljus i hela lägenheten och myst... det är ju höst och då kan man tända hur många ljus som helst... Synd bara att godingen är så långt borta, hade gärna myst med honom ikväll...;-)


Nu blir det lite tv sen hoppas jag att jag somnar tidigare än de andra nätterna... det behövs kan jag lova...!!!


God natt, sov gott och trevlig resa... till drömmarnas land... och lilla mormor, jag älskar dig fast du är en ängel... hoppas att du älskar mig oxå fast jag är här på jorden...


Puss och kram...   

Av Monika - 5 september 2008 01:40


         A Little Bit More


 

         When your bodys had enough of me
         And Im laying flat out on the floor
         When you think Ive loved you all I can
         Im gonna love you a little bit more

         Come on over here and lay by my side
         Ive got to be touching you.
         Let me rub your tired shoulders
         The way I used to do.

         Look into my eyes and give me that smile
         The one that always turns me on
         And let me take my hair down
         Cause were staying up to greet the sun.

         And when your bodys had enough of me
         And Im laying flat out on the floor
         When you think Ive loved you all I can
         Im gonna love you a little bit more

         Got to say a few things that have been on my mind
         You know where my mind has been
         I guess I learned my lessons
         And nows the time to begin

         So if youre feelin alright and youre ready for me
         I know that Im ready for you
         We better get it on now
         Cause we got our whole life to live through

         And when your bodys had enough of me
         And Im layin flat out on the floor
         When you think Ive loved you all I can
         Im gonna love you a little bit more

         When your bodys had enough of me
         And Im layin flat out on the floor.....

Ovido - Quiz & Flashcards