Alla inlägg den 30 september 2008

Av Monika - 30 september 2008 23:50

... denna september månad... Idag är det Åsas födelsedag... GRATTIS vännen!!!


Somnade vid 2 tiden inatt efter en stund på msn med Thomas... och innan dess så hade jag sökt jobb på Eniro 118 118... de sökte 8 telefonister och svara i telefon kan jag ju efter 1 år på polisen... =) Håll tummarna att jag kan få det... vill ju så gärna...


Men när klockan ringde i morse vid 06.30 så var jag sååå trött... skulle ju stiga upp och åka iväg och lämna in bilen... men jag somnade om och vaknade med ett ryck 07.15 och jag som skulle lämna in bilen 07.30 hmmm gissa om jag fick bråttom... men när jag hade varit uppe med bilen på Torsgatan hos Bil-El så promenerade jag hem... en rask promenad på 40 minuter... och hoppades att han inte skulle hitta något dyrt fel på bilen...


När jag kom hem så vart det en dusch och på med rena kläder och smink, sen blev det cyklen upp till Elisa för vägning och lektion... sen cyklade jag hem och ringde och grattade Åsa innan jag åt en sen frukost... berättade för henne att jag äntligen har fått knoppar på min novemberkaktus som jag fått av henne=) så kul, och att det kommer en ny stängel på orkidéen som jag fick när jag slutade på Wijkagården... så nu har jag nog lite gröna fingrar... =)


Sen la jag mig i soffan för att titta lite på video men jag somnade nästan direkt och sov i 2 ½ timme... helt slut och ont i huvudet... Men min lille Reggae låg tätt intill och sov han oxå...=) Mysigt...


Vaknade när han ringde från Bil-El och berättade att han hade hittat felet på min bil och gissa om jag blev glad.... Tjoho!!! Nu ska väl inte Jimba och Jonny behöva komma med startkablarna... Det konstiga är ju att Zackrissons bil inte hittade felet i somras, för det var så enkelt som att jag har ju 2 eluttag vid min dragkrok pga de tidigare ägerna som hade racerpolon som "förbil" till bred last-transporter... det fanns visst en knapp inne i bilen som var på som gjorde att det drog extra mycket ström... och på knappen visar det att den ska vara till dimljusen... Hade jag inte en susning om så jag visste ju inte ens att knappen var på... Hmmm knäppt men ett enkelt fel... och inte dyrt heller, endast 386 kronor =) och jag som trodde att det skulle kosta flera tusen att laga bilen... Tack än en gång David för tipset om Bil-El... =)


Ringde ner till Åsa och Jimba och berättade den glada nyheten och sen ringde jag till Jeanette och beställde tid för färgning av håret nu när det inte blev så dyrt... =) hon har tid i morgon redan...

Tog sen min cykel och cyklade för att hämta min bil... ringde till syster under tiden och berättade och hon tyckte att det var bra att han hade hittat felet...


Körde för säkerhets skull min "raggarrunda" för att ladda upp batteriet lite till och när jag kom hem så sjönk jag ihop i soffan och där har jag suttit sen dess...


Spelat lite Betapet, pratat på msn med David, Cissi, Betapetkillen och 20åringen;-) ha ha ha... ja se livet är bra roligt...


Nu ska jag sova för snart är det dags att stiga upp igen, ta en tur på stan och söka lite jobb och färga håret och luncha med Jeanette...


Så natti natti alla, sov gott, dröm sött och trevlig resa.... till drömmarnas land...


Puss och kram... till dig oxå mormor... saknar dig!!!

Ovido - Quiz & Flashcards