Alla inlägg den 29 september 2008

Av Monika - 29 september 2008 23:09

... har jag varit idag... kunde ju som vanligt inte somna i natt så klockan blev ju 5 innan jag somnade... =(


Telefonen ringde vid 9, och det var inget som jag ville svara på... någon jäkla försäljare... Jag har nix telefonspärr men inte funkar det hos mig i alla fall... sen somnade jag om för att bli väckt vid 11 igen... så då var det bara att stiga upp... USCH!!!


Satt en stund framför datorn, kollade mail och FB... och ja det tråkigaste som finns, betala räkningarna...=( sen var det dags att klä på sig och åka och handla lite... fylla på kylskåpet och fruktfatet... väl hemma igen så lagade jag lite mat och sen var det dags för några timmar i affären... ja jobba 3 timmar alltså... =) skönt att man har lite jobb i alla fall... så att man får träffa lite folk ibland...


Hemma igen så pratade jag med Jeanette en stund, tittade på tv och snattrade lite på msn...  sen var den dagen gången...


Dags att sova lite för att orka upp tidigt och lämna in bilen...


Natti natti och sov gott..


Puss och kram...

Av Monika - 29 september 2008 03:06

... som min mamma hittade hemma hos mormor nu när de rensade ut hennes lägenhet... De berörde mig i varje litet ord... det kändes som om mormor var hos mig i den stunden...


SAKNAD

Jag saknar dig i kvällens tysta ensamhet.

En hand i min, en vän att hålla av.

Jag saknar dig när löv och flingor falla.

Jag saknar dig när vind bär bud om vår,

och du ej längre vid min sida går....





Sörj inte, Jag är inte borta.

Jag är kanske vinden som smeker Er kind

eller fågeln som kvittrar från gren.

Jag är kanske blomman Ni plockar om våren

eller solen som värmer Er kropp.

Jag är kanske löven som faller om hösten

eller flingan som dalar om vintern.

Så mina älskade, gråt inte, Jag är inte borta....

Ovido - Quiz & Flashcards