Alla inlägg den 6 september 2008

Av Monika - 6 september 2008 23:55

We got the afternoon
You got this room for two
One thing I've left to do
Discover me
Discovering you

One mile to every inch of
Your skin like porcelain
One pair of candy lips and
Your bubblegum tongue

And if you want love
We'll make it
Swimming a deep sea
Of blankets
Take all your big plans
And break 'em
This is bound to be a while

Your body Is a wonderland
Your body is a wonder (I'll use my hands)
Your body Is a wonderland

Something 'bout the way your hair falls in your face
I love the shape you take when crawling towards the pillowcase
You tell me where to go and
Though I might leave to find it
I'll never let your head hit the bed
Without my hand behind it

you want love?
We'll make it
Swimming a deep sea
Of blankets
Take all your big plans
And break 'em
This is bound to be a while

Your body Is a wonderland
Your body is a wonder (I'll use my hands)
Your body Is a wonderland

Damn baby
You frustrate me
I know you're mine all mine all mine
But you look so good it hurts sometimes

Your body Is a wonderland
Your body is a wonder (I'll use my hands)
Your body Is a wonderland
Your body is a wonderland

Av Monika - 6 september 2008 22:26

... och jag blir så blöt om både skor och strumpor, lalalalala... vaknade idag av att det smattrade mot fönsterblecket här på 7:e våningen... och åh vad jag önskade att jag kunde få ligga i sängen hela dagen, mysa med Reggae och läsa en bra bok med lite lugn musik i bakgrunden... men det hade även varit mysigt att mysa med någon...;-) men det var bara att stiga upp och se glad ut för jag ska ju jobba lite ikväll....


Satt en stund framför datorn, men idag fanns det inget mail från godingen=( hade nästan hoppats det men så är det... kanske kommer ett någon annan dag... fick däremot mig ett leende på läpparna då jag (som vanligt de senaste dagarna) skulle lyssna lite på hans röst se att det fanns en ny video från fredagskvällen upplagd... Hahaha kul dom är säger jag bara...=)


Snart var det dags att göra sig iordning och ta på sig den supersnygga vinröda t-shirten och åka till jobbet, ja åka, för i detta ösregn så ville jag inte gå och behöva sitta blöt i flera timmar... men gissa om jag var nervös när jag gick ner till bilen för jag vet ju aldrig om den startar... men idag hade jag tur för det gjorde den=)....


Trodde att det skulle bli en lugn eftermiddag och kväll pga av vädret men där hade jag fel... det var en jämn strid av kunder hela tiden... hade till och med en kund som höll på att kollapsa framme vid kassan så jag började ringa efter ambulans men han kvicknade till igen och ville inte ha någon ambulans... så efter en stund så kunde han gå hem själv... lite otäckt men det var en annan kund som hjälpte mig att hålla han upprätt så att han inte hamnade på golvet...


Lite senare så fick jag finbesök, fast det tog några sekunder innan jag fattade vem det var....=) det kom in en person helt svartklädd med luvan uppdragen över huvudet och gick konstigt så jag sträckte automatiskt lite på mig eftersom vi flera gånger tidigare har blivit utsatta för rån men fick mig ett gapskratt när det var Cissi som stack fram under luvan... Galenpanna;-) hon skulle ju skoja lite med mig och jag skrattad så jag nästan låg över disken... Hahaha... Tokfia!!! efter en stund så kom resterande familj in oxå, Magnus med lillgrodan Meja i barnstolen och prinsessan Emilia med sin nya Pippiplånbok i handen för hon skulle ju faktiskt handla... och hon storhandlade en klubba för hela 1 krona... =) och hon blev glad när hon såg att jag var där... Magnus var sugen på Cheeseballs men då sa faktiskt Emilia "nu är du busig pappa vi har ju faktiskt chips hemma"... ;-) HEJA 3åriga Emilia...Hihihi... så det blev saltapinnar i stället...


Snart kom chefen in till jobbet och det vart att titta på fotbollen mellan Albanien och Sverige fram tills vi stängde... Ingen vidare bra match...=(


När jag kom hem så pratade jag en stund med Åsa så nu vet jag vad jag ska köpa till Jimba när han fyller år=)... sen pratade jag en stund med Jeanette, hon kände sig lite piggare idag men hon är inte frisk ännu...


Och nu sitter jag i soffan och slappar lite, snurrade runt lite på Youtube innan idag och hittade en gammal favoritlåt med en helt underbar text... Kommer att lägga in den här i min blogg... har ni möjlighet så lyssna på den...  


Haft en liten msn stund med Cissi oxå... Tack gumman för att du peppar mig när jag deppar ihop lite...


Så nu blir det godnatt och sov gott till alla er som läser, trevlig resa till drömmarnas land och jag hoppas att drömmarna oxå är trevliga...


God natt lilla mormor oxå...


Puss och kram....

Ovido - Quiz & Flashcards