Alla inlägg den 4 september 2008

Av Monika - 4 september 2008 00:56

...besök på arbetsförmedlingen och bio på kvällen med Jimba, Jonas och hans kompis står på schemat idag... hur skulle jag hinna om jag inte var arbetslös??=)


Men som sagt, det där med att sova är ju inte min grej... somnade inte förrens klockan var runt halv fyra i morse=( och sen vaknade jag ett bra tag innan klockan ringde vid halv tio.... och halv tio så ringde Jeanette som vi hade bestämt... Vi ska luncha idag och hon skulle bara kolla tiden i sitt schema... bestämde att jag skulle komma till Klippoteket vid 12 så jag gjorde mig i ordning och kollade datorn lite...Det fanns ett litet meddelande från gotlandskillen=) så då blev jag glad....


Sen tog jag mig en promenad ner till stan för solen sken och det var hyffsat varmt ute... tog en knapp halvtimme ner och med bra musik i öronen så gick jag och nynnade för mig själv...


Sen blev det lunsch på ströget, gott.... lite prat gotlandskillen och Jeanette pratade om sin amerikanske dansk... ;-) måste ju uppdatera varandra på vad som händer... Hihihi... sen var vi på Din sko där jag visade henne stövlarna jag köpt och hon tyckte att det var snygga... På väg genom köpcentrumena så mötte vi Sandra och Lisen så då pratade jag en stund med dom innan jag gick ner till AF för en handlingsplan...


När jag var klar där så gick jag tillbaka upp till stan och lämnade in en jobbansökan på Expert som söker folk... så nu är första jobbet sökt!!


Väl hemma igen så sjönk jag ihop i soffan och halvsov i över en timme för jag hade så ont i huvudet... Reggae myste ihop med mig och det tycker jag är så skönt när jag är hängig...


Sen fick jag ett mail från gotlandskillen som fick mig att le... han skickade en puss!!! (jag kanske får honom att mjukna lite ;-)...)


Fick mess från Maria på Polisen som undrade om jag ville följa med på 112:an ikväll på Harrys... Hade jag inte redan bestämt att jag skulle gå på bio så hade jag följt med... det hade varit kul!!! Dansa lite eller mycket rättare sagt...;-)


Sen ringde Jimba och det bestämdes om bion, Jimba hade fyra fribiljetter till en förhandsvisning på en svensk film som heter Patrik 1,5 som går upp på biogrferna nästa vecka... handlar om ett homosexuellt par som vill skaffa barn, en pojk som heter Patrik som de tror är 1,5 år men visar sig vara 15år... Hur kul film som helst, lite sorglig på sina ställen oxå... Så det var jag, Jimba, hans bror Jonas och Jonas kompis som var på bion...


Sen var denna dag över oxå...


Sitter och lyssnar på Jill Johnson nu... Bara avgudar henne och hennes musik...


Ska försöka sova snart... kanske ska jag bara först lyssna på gotlandskillens härliga sångröst lite till... ;-) men nu ska jag döpa om honom så från och med nu kommer han att beskrivas som godingen;-) hoppas att han inte har något emot det...??!!!


God natt, sov gott och trevlig resa... till drömmarnas land och jag älskar dig som mina små älskade tjejer säger....


Puss och kram


P.s mormor tänker på dig, jag kommer snart och besöker dig och morfar på kyrkogården... ska ta med mig nya fina blommor till er... 



Ovido - Quiz & Flashcards