Alla inlägg den 15 september 2008

Av Monika - 15 september 2008 23:24

... blev jag väckt till idag... Brrr nu har hösten kommit och det är så kallt i min lägenhet...=(


Idag så ringde Cissi och väckte mig, sen pratade vi i nästan en och en halv timme... och jag skrattade så jag tjöt... trots att jag fortfarande är sjuk... "Magnus ska du åka till Kuba och köpa cigarrer" ha ha ha... en så oerhört rolig kommentar.... S,V och B hattar ska oxå finnas;-) Ha ha ha... Åh vad kul ni måste ha i er familj gums!!!


 Sen var det dags att stiga upp och ringa Jeanette och höra hur det var med henne idag... Vi bestämde att jag skulle komma ner till henne så skulle jag följa med henne och Nathalie på stan och fixa lite... plus att vi skulle installera Skype i hennes dator...


Hade en lite pratstund med David oxå på msn... Han har varit i Italien i helgen och jag mitt trögo fattade ju inte att det var Formel 1 han hade varit och tittat på fast jag själv tittade en stund på det när jag låg i soffan, fast jag såg ju inte så mycket då jag somnade...=) lite sjuk kanske... eller är det inte superkul med F1?! ja man kan ju undra... Det är ju sötisens fel att jag börjat titta på F1...

När jag hade duschat och gjort mig i ordning så tog jag bilen till Jeanette för tanken var att vi skulle åka och handla... Under tiden vi väntade på att nathalie skulle komma hem från skolan så började vi med att försöka fixa Skype på Jeanettes dator... Nja nu vet ju inte jag hur det funkar men vi lyckades fixa det oxå...=) Fy tusan vad duktiga vi är!!!


Sen vart det en sväng på stan, Nathalie skulle ha en ny mobiltelefon då hennes gamla gått sönder och lämnats in 3 gånger... Och när vi stod på Telia och väntade på våran tur som kom Anders in, min gamla Anders... Ja det var ett tag sen vi sågs men vi har hörts lite på msn nu när mormor gick bort för mormor var så förtjust i honom... Hon frågade alltid efter honom och hur han mår... och nu vet hon att han mår bra för det talade jag om för henne på begravningen...=) Han berättade att han skulle iväg på ett provjobb som kryssningsvärd på Cinderella och jag hoppas att han får jobbet, det passar honom perfekt... Dessutom så får han ju se till att jobba när vi ska åka i slutet på november och fira min härliga födelsedag... =) då får han ta sig en sväng om med mig för gammal vänskaps skull... ha ha ha... om han vågar förstås;-)


Sen handlade vi lite mat och gick hem och gjorde oss lite gott att äta... alltid skönt att ha sällskap när man äter... men snart började min feber göra sig påmind igen så jag bara slog ihop i Jeanettes soffa... ikväll har Sandra ringt, det var några dagar sen vi pratades vid och nu hoppas jag att vi ska kunna ses på torsdag en sväng för en fika... Även Thomas har ringt... han undrade vad jag skulle göra i helgen men det har jag ju redan sagt, ska ju jobba... Behöver varenda krona nu... det är riktigt kämpigt att hela tiden fundera på om jag kommer att ha pengar till mina räkningar när det är dags...=( Usch vad jobbigt... det är ju inte så att man har några guldbyxor precis...


I morgon är det dags för vägning igen och med tanke på att jag är sjuk och inte har kunnat motionera så kommer det inte att vara minus på vågen i morgon... men jag kommer väl igen när jag har piggat på mig och kan gå ut och gå igen.... Alla höstens skiftningar i färgerna är så härliga att se, men å andra sidan så gillar jag alla säsongers härliga skiftningar i naturen... Höstens alla gula, röda och orangea färger, vinterns vita och gnistrande snö, våren då allt börjar bli grönt och knopparna brister ut igen och sommarens alla blommor och sol...


Nu är det dags att hitta in till sängen och min kudde... är så trött, idag har det inte varit någon vila för sjuklingen Monika... =(


Så godnatt och sov så gott... du oxå lilla mormor... tänker på dig och saknar dig... fast jag vet ju att du är hos mig...


Puss och kram till alla som förtjänar det...

Ovido - Quiz & Flashcards