Alla inlägg den 19 september 2008

Av Monika - 19 september 2008 20:38

... efter att ha legat nerbäddad och sjuk i nästan en vecka.....


Har som sagt haft ont i halsen, feber, hosta och en rinnande näsa=( såååå tråkigt att vara sjuk... så jag har sovit och sovit lite till, suttit framför datorn och tv:n... inte knappt varit ute och definitivt inte motionerat...  och tröstätit godis... USCH!!! =(


Men idag så har jag äntligen piggat på mig, var nere på stan och fikade med Sandra i några timmar... Vi satt på fiket på Linden och tittade på folk och pratade lite skit=) alltid kul att träffa Sandra... Messade upp till Jeanette att vi satt där och hon kom ner och åt lite lunch... pratade en stund och sen skulle hon jobba igen... Jag och Sandra gick bort till HM en sväng och sen gick hon hem för hon och Emil skulle ut och äta på Källare Bacchus ikväll... Romantiskt och mysigt för dom...  men innan vi skildes åt så bestämde vi att vi skulle ses på onsdag och gå och fika på polisen med våra gamla jobbarkompisar... =) och sen  jag gick en sväng på stan innan jag bestämde att jag skulle äta lite... När jag satt och åt så fick jag se att sötisen och hans kompis gick förbi men han såg inte mig.... fick lite ont i magen när jag såg honom för jag har ju faktiskt inte sett honom sen i juli... =( skickade ett mess till honom men fick som vanligt inget svar...


När jag var på väg till spånkan för att åka hem så mötte jag Nina, Jimbas syster, hon börjar bli så rund och fin om magen nu... och snart är hon i vecka 23.... jag håller tummarna att allt ska gå bra...=) och sen kom Fredriks Johanna med lilla Maja och gick så då pratade vi en stund... det var första gången jag såg Maja.. och hon är nu 15 månader... hon hade nog mest drag av Johanna tyckte jag men det fanns lite Fredrik oxå...


När jag kom hem så la jag mig för att vila en stund innan det var dags att ta tag i träningen igen... Klockan 17 så var det dags att köra motivationsträning med Elisa... det är jag, Anna och Anneli som kör och det är kul... tufft och svettigt trots att jag tog det lugnt med tanke på förkylningen... det vart även 5 minuter crosstrainer och 5 minuter vibrationsmaskin... jaja tänker säkert ni som läser, men det är faktiskt jobbigt, särskilt om man inte är helt frisk... Elisa som är supertränad kör 7 minuter på crosstrainern så jag känner mig duktig... sen fick vi idag även testa att ligga på en spikmatta=), det var häftigt och visst kändes det i ryggen...


Väl hemma igen så blev det en skön dusch och på med mysplagg, lite kvällsmat och tända ljus i hela lägenheten... Nu ska jag mysa och titta på tv tillsammans med mormor kanske ;-) ... Så skönt ska det bli...


När det är dags att sova så hoppas jag att ni alla sover gott och drömmer sött... och att ni har en trevlig resa till drömmarnas land för det ska jag ha...=)


Natti natti och puss och kram till er alla... och till dig oxå lilla mormor...

Ovido - Quiz & Flashcards