Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Monika - 8 mars 2009 23:48

... med Jeanette och Anna-Lena...;-) Tjooooohoooo....=)


Men först så började jag lördagen med att jobba i affären 6 timmar... tänk att tiden går så fort, snart var det avklarat och Jonas kom för att byta av mig... men jag måste bara berätta om en kund som kom in... ibland undrar man hur en del är funtade...!!!??? ;-) det kom in en kvinna med massor av småpengar och frågade om hon fick växla, nu var det Jonas som satt i kassan så han var snäll och sa att det gick bra, fast vi är överösta med växelpengar... så då sa jag till denna kvinna att nästa gång kanske hon kan åka ut till Maxi och stoppa i pengarna i en sån där växelmaskin som de har där ute... och till svar fick jag att det kostar ju pengar när man växlar där... så då försökte jag med att säga att hon kunde åka till banken och växla där... och fick ett nytt svar... LÄS NOGA NU;-) men jag har ju banken på internet och man kan ju inte stoppa pengarna i datorn eller?? Hmm vad svarar man på det... ja ett gott skratt fick man när hon hade lämnat butiken i alla fall... hi hi hi... 


Sen var det dags att gå hem och vila en liten stund innan det var dags att börja fixa sig iordning inför kvällens party hos Jeanette... denna gången skulle min gamla jobbarkompis, från Wijkagården, Anna-Lena med ut och dansa loss... hon går och klipper sig hos Jeanette så de känner oxå varandra... Det var såååååå länge sen vi träffades, hörs mest på mail och mess så nu var det verkligen dags att hitta på nåt kul tillsammans och vad kan inte passa bättre än en partyhelg med Melodifestivalens Andra Chansen i Norrköping...;-)


Så snart vard et dags att åka ner till Jeanette och eftersom jag som vanligt sover över hos henne så hade jag packat ner lite saker som kan vara bra att ha... plus min lilla dator så klart...=)


Jaha, nere på G:a Rådstugugatan så var det bara att korka upp, idag vart det lite cider och massa Baccardi Razz:-) MMMMMM säger fröken ANdersson som framåt kvällen istället blev fröken Snyggingsson... Tjo vilken kul kväll... de andra skrattade åt mig när jag diggade loss till låtarna i Melodifestivalen... Fick ju spana på både ScottsHenrik och Johan Becker... Mummakillar enligt Monika;-)


Sen gick vi först till Black Lion och drack lite gott, pratade med folk och träffade Anna-Lenas bror Rickard... så sen följde han och nån annan karl med vidare.. nästa stopp blev på gamla Stopet, numera VK (VinKällaren) där vi drack ännu mer gott, Hmm SambuccaBaileys... Jeanette som säger att hon inte ska dricka det beställde ju in det i alla fall... sen dansades det lite innan vi bestämde oss för att pröva på dansgolvet på Wasa... väl därinne så vart det dansgolvet en stund innan det blev lite gott till att dricka... och så började Monika sms:a, som alltid när hon är onykter... Åhh varför kan jag inte låta bli...!!!!! ja ja... gjort är gjort...


Sprang på Cissi från Haga och Inka på Wasa och även Eric skymtade förbi, en liten kram och hej...  snart var det dock slut på det roliga och Jeanette var hungrig så då vart det McDonalds, (som alltid) och lite mat i magen... då hade det gått så långt att lilla Jeanette hade ont i fötterna och kunde absolut inte gå hem så då fick vi ta en taxi... hon bor ungefär 5 minuter bort, promenadvägen;-)


Snart var vi nerbäddade i sängen, Jeanette hade somnat innan jag han in i sovrummet dock... ganska onyktra var vi men kul hade jag hela kvällen...


Idag, söndag, så har vi inte gjort någonting... vi steg upp och körde Jeanettes dotter till ett stall utanför stan och sen åkte vi hem igen... la oss i varsin soffa och bara slappade... hade varsin dator igång och slökollade på tv... vi sov i soffan i omgångar och när Nathalie hade kommit hem så hämtade vi pizza...


Vad skönt det är när man har såna vänner där man bara kan vara, ligga i varsin soffa och inte behöva prata hela tiden...


Jag stannade hos Jeanette och tittade på första delen av kvällens Beckfilm "Den svaga länken" och vid 22nyheterna så åkte jag hem... lagom för att hinna till nästa del på filmen skulle börja efter nyheterna...


Så nu har jag tittat klart på filmen och myst ihop med Reggae en stund...


Nu är det dock dags att sova lite, men först helgens steg... i lördags så vart det 15 479 steg och idag vart det bara 5 780 steg... så nu är det totalt 606 740 steg på 53 dagar, 449 km och stegsnittet är nu 11 448 steg... och det är fortfarande på PLUSsidan med 76 740 steg... =) så det gjorde ju inget att jag tog en liten vilardag idag;-)


Natti natti, sov gott och dröm söta drömmar... trevlig resa till drömmarnas land...


Puss och kram...


Ovido - Quiz & Flashcards