Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Monika - 23 mars 2009 23:26

... vart det i lördags när jag var och vägde mig...=)


Men först lite fredag, dock inte så mycket att berätta då jag jobbade dubbla pass... Först 8-14 på Pressbyrån och sen 17-20 i affären... och därimellan skulle jag äta lite och ja just det ja, jag var uppe på HagaCykel på vägen hem och kollade vad en vårservice på min cykel skulle kosta... Hyfsat pris så jag bokade tid för inlämning på måndag... sen ska jag minsann börja cykla till jobbet... Hemma igen på kvällen så bara var jag, tittade på tv och myste med Reggae...


Lördagen startade jag med ett besök på VV och där fick jag min andra guldstjärna... vilket betyder - 6 kg... =) skönt... sakta men säkert... Ringde även mamma en sväng för att kolla hur det gick med Rambo och då var de ute vid Annebergssjön och gick... och Rambo ville förstås som alla hundar bada lite... ;-) det vill ju inte mamma att han skulle göra... men han vann den kampen eftersom han sprang lös... hi hi hi...


Sen var det bara hem och byta kläder för det var dags för 6 timmar i affären... Alltid trevligt när kunderna blir glada av att se mig... =)


Söndag och jag har försökt sova ut lite... tvättat och inte gjort speciellt mycket...

Lite msn med smålandskillen blev det på kvällen... ;-) Mums på honom... Idag har Kalmarkillen namnsdag, skrutt på honom...=(


Då var det måndag och det är idag... Idag har jag varit och lämnat in min cykel för vårservice... eventuellt byte av däck oxå... det har inte blivit något gjort med min cykel sen jag och Fredrik var tillsammans och det var ju ett tag sen nu... så det var riktigt behövligt att få lite hjälp med cyklen...

Efter att jag hade varit där så gick jag hem och hämtade bilen för en tripp till Jeanette och våffelätande... vart så sugen på det så vi bestämde att det skulle gräddas lite våfflor... sen hjälpte jag Jeanette med att lära sig Internetbank och lite så, innan det var dags att åka till buggkurserna...

Var uppe i Haga och hämtade med Inka så hon kunde kolla lite på måndagens kurser...


Alltid lika kul att dansa... och nu börjar man ju kunna lite mer oxå... det som fanns i bakhuvudet börjar komma fram igen...=)


Men jag känner att jag fortfarande inte mår så bra... Hostar något fruktansvärt...=(


Lite msn med smålandskillen vart det även ikväll...;-)


Och så dessa dagars steg då... nu har jag kommit upp i totalt 780 770 steg på 68 dagar, jag har gått 578 km och stegsnittet är nu 11 482... och jag ligger PLUS med 100 770 steg... =) Tjoooooo nu börjar jag närma mig Prag... och med laget så är vi alldeles strax framme... bara några kilometer som saknas...


I morgon har jag bytt arbetspass med chefen så då får jag sovmorgon... Skönt!!


Natti natti, sov gott och dröm sött!!


Puss och kram...

Ovido - Quiz & Flashcards