Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Monika - 19 mars 2009 23:08

... att uppdatera mina steg....


Med dagens datum, den 19/mars så har stegtävlingen pågått i 64 dagar... jag har på dessa dagar gått totalt 738 661 steg, vilket gör att jag ligger PLUS med 98 661 steg...=D jag har nu gått 547 km och stegsnittet ligger på 11 541 steg... Känner mig ganska nöjd, fast jag vet att de flesta i laget har gått mer än mig...


För er som är nytillkomna läsare så kan jag berätta att vi är ett lag om 6 personer som är med i en stegtävling på Tappa.se som pågår mellan 15/1 och 5/4 där målet är att gå 605 km och hamna i Prag... har man då kommit i mål både personligen och med laget innan slutdatum så fortsätter man på en "fortsättningskarta" ute i Europa... 


Jag räknar då mitt stegsnitt som så att jag ska gå minst 10 000 steg varje dag och allt över dessa steg är PLUS... jag började dock min resa mot Prag med att bli sjuk i influensan och nu har jag fått den ännu en gång...=(

återstår att se hur länge den håller i... inte för länge hoppas jag bara...


Puss och kram från mig...

Av Monika - 19 mars 2009 22:54

...för en stund...


Dagen började med arbete... dock var jag jag ganska hyfsat trött efter personalmötet som vi hade efter jobbet igår hemma hos Bittiz... dessutom så känner jag mig fortfarande sjuk...=(


Personalmötet hos Bittiz, ja du... trevligt med sent... och hjälp skulle jag få med stängningen och allt strulade för mig en dag när man verkligen hade bråttom... men men.... och sen när jag ska ta bussen hem så visade det sig att den bara gick till Södertull... då tänkte jag att jag tar spårvagnen hem sista biten men då hade den oxå slutat gå för kvällen... så klockan är 23:45, onsdagnatt.. jag mår inget bra, är trött och ska stiga upp kl.6 då står jag utanför Harrys på Drottninggatan och har minst en halvtimmes promenad hem... inte så långt att gå egentligen men är man sjuk, trött och har tung packning och det är mitt i natten så blir man inte så jätteglad...=( jaja det var ju bara att börja gå... och väl hemma igen så sjönk jag ihop i sängen och sov några timmar...


Snart var det torsdagmorgon och jag skulle öppna... dagen gick fort och jag hade ju något att se fram emot... skyndade mig hem och hoppade in i duschen... tog på mig lite fina kläder och fixade till mig lite snabbt... och sen traskade jag iväg till Flygeln.... =) för kl. 19.00 så skulle konserten med min stora idol Jill Johnson börja... ungefär två timmar i himmelriket... rad 5 plats 120, det var där jag satt... ganska när scen... och som jag njöt... hon är verkligen helt fantastisk!!! Många gånger kom tårarna smygandes... litet irritationsmoment är dock att min kamera inte funkar att ta bra foton med när det är lite mörkt... så jag tog fram min mobil istället och förutom första låten, som för övrigt var "BabyBluePaper" så filmade jag hela konserten... =)


Kommer att lägga med ett klipp på en underbar låt=), men den är inte från denna konserten...=(


Synd bara att man som vanligt inte har någon att dela upplevelsen med... Det skulle ha varit mysigt att få dela den med någon speciell... nu finns det en person i mina tankar men jag håller det för mig själv...


TACK Cissi, Magnus, Emilia och lilla Meja för erat bidrag till min Jill Johnson Konsert!!!!! Det betyder och NI betyder mycket för mig... Kram på er...


Efter en stillsam promenad hem med många tankar så fick jag en liten msnstund med smålandskillen....


Nu är det dock natti natti, i morgon är det jobb igen... ska somna med Jills röst i öronen...=)


Godnatt, sov gott och dröm söta drömmar..... Lyssna och njut...


Puss och kram...

Ovido - Quiz & Flashcards