Direktlänk till inlägg 23 september 2008

Dagen kunde ju...

Av Monika - 23 september 2008 22:19

... ha varit roligare...=(


Dagen började med ett samtal från snygga mamman Cissi som sa att hon kommer in och följer med till viktis... jag visste ju redan att det var plus på vågen men det var kul att höra att Cissi hade det gått bättre för...=) BRA JOBBAT GUMS!!! Smalare och snyggare... du kommer ju att fixa detta galant...=)  Jag kommer nog inte att bli någon "Lady in red" känns det som nu i alla fall...

Men lilla prinsessan Emilia ligger hemma med vattenkoppor och då kommer väl lillgrodan Meja snart att få det med, så stackars dom... Jag ska tänka på dom så kanske dom blir friska fortare...=)


Efter vägningen så vart det en sväng till CityGross för inhandling åt Cissi, jag skulle ju inte handla nåt men det blev det visst ändå... Hittade ju en liten present till till Johanna, Littlest Pet Shop-djur... hon samlar ju på det så jag kan ju vara snäll och ge henne nåt annat än tråkiga kläder... så kanske hon tycker om mig lite i alla fall...


Väl hemma igen så satte jag mig i soffan en stund innan det var dags att möta upp Sandra utanför polisen då vi skulle gå dit och överraska vid fikatid... och det blev glada miner när vi kom och gjorde dom sällskap... Idag så var de alla där, Jessica, Magnus, Susanne, Eva och Peter... Kerstin och Martin gjorde oss oxå sällskap vid fikat...=) sen var jag inne och pratade med Konstapel Artur vid den runda poolen(Edvard) och Nypa som satt inne på PKC och jobbade...=) de blev glada att se mig... sen gick jag bort till min gamla chef för att höra om mitt "omdömme" som han har lovat att skriva och om hur mycket jag ska få retroaktivt i löneförhöjning.. Gissa om jag blev förbannad när han sa att jag inte får någon på grund av att jag inte tillhör ST utan Unionen inom facket... Så jag som iskallt hade räknat med vissa tusen i lön på oktoberlönen kommer nu inte att få ett öre... FAAAANNN!!! rent ut sagt... det är ju tufft ändå att vara arbetslös... så jag blev ledsen och nu har hela kvällen gått åt till tankar på hur det ska reda ut sig med räkningar och allt... Kanske lika bra att bara skita i allt.... Just nu så känns det som om att jag vill åka till mormor....


Hemma igen så ringde jag upp Unionen så nu ska jag se om det finns någon hjälp att få från dom...=(


Sen gick jag ut på balkongen och klippte Reggaes klor, för nu har han klöst sönder min soffa ännu mer=(... sen fick jag städrycket och städade av hela balkongen... fullt med duvfjädrar och skit och skräp... Så tråkigt!!!


Sen började jag att slå in paketen till tjejerna... det är ju 7 årskalas i helgen.... Så nu hoppas jag att de blir lite glada i alla fall.... och sen får de ju träffa mig oxå... ska bli skönt att komma hem lite igen... Sitta framför braskaminen och mysa och äta god mat... synd bara att jag inte kunde ha godingen från Gotland med mig och mysa med...


Har pratat lite med El Davido ikväll igen på msn... jag gjorde som han sa igår, jag ringde Bil-El så jag ska lämna in bilen på tisdagmorgon så ska vi se om han kan hitta vad som är fel på bilen... Hoppas bara att det inte blir så dyrt för jag orkar inte mer nu...=(


Sen ringde Jeanette, hon har hämtat sin lilla bil idag... Hon är nu ägare till en Ford Fiesta, blåmetallic... liten bil till liten tjej;-)


Under tiden jag satt här och skrev detta så tittade jag på tv och på 4:an så var det America´s got talent och jag bara föll för en kille... Han hette Cas Haley och sjöng reggae... WOW så duktig!!! så ut på youtube och lyssna om ni vill höra nåt bra!!! =)


Nu ska Cissi få läsa min blogg för jag vet att hon sitter och väntar på att jag ska bli klar... ;-) Så här gumman nu är den klar...


Natti natti och sov gott alla som läser detta och du oxå lilla mormor... för du sitter nog jämte mig och läser nu...


Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards