Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Idag är det min älskade mormors födelsedag...

Av Monika - 29 mars 2009 22:32

... och hade hon fått vara i livet istället för som nu en ängel så skulle hon ha fyllt 78 år idag... Min älskade lilla mormor Lilly...


Ni som kanske är nya här på min blogg ska få veta att min mormor hastigt och helt oväntat somnade in i sömnen den 19 augusti 2008... morfar stod vid sängkanten och sträckte ut handen och väntade på henne... då hade de varit åtskillda i nästan 32 år... Jag vet att mormor har det jättebra där uppe i himlen med morfar och Ulf men för oss här nere så är saknade så stor...


Så för att fira min mormor idag så köpte jag ett ljus och en röd ros och efter jobbet så gick jag till minneslunden på kyrkogården här jämte mig... för jag kan inte gå till mormors grav då den är 25 mil bort... men eftersom att jag vet att mormor är med mig överallt så ser hon ju att jag tänder ett ljus och lägger en ros till henne där...


Sen satt jag där ganska länge, det är jobbigt och jag gråter varje gång faktiskt... jag vill faktiskt inte tro att hon är borta och varje gång jag kommer hem så känns det som att man ska få träffa henne igen... den där söta lilla runda och gråhåriga tanten som alltid lyste upp när hon såg mig... och de andra oxå förstås...!!! Önskar att man kunde vrida klockan tillbaka så att hon fortfarande levde...


Hemma igen så kröp jag ihop i soffan och myste lite med Reggae... bytte några ord med Smålandskillen... Han är bara så mysig... ;-)


Och ja mina steg oxå... nu är det ju dags för slutspurten...  idag har jag gått 11 766 steg, vilket blir totalt 629 km... 849 887 steg på 74 dagar och stegsnittet är nu 11 485 steg...=) och på PLUSsidan är det 109 887 steg...

Känns bra!!!


Dags att sova lite nu! Sov gott ni där ute och söta drömmar...


Puss och kram från mig...


Mormor, jag älskar dig och grattis på födelsedagen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards