Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Monika - 1 februari 2009 23:36

...idag i Stockholm...=)


Jo men visst är det så att idag for vi upp till Stockholm... det var Cissi, Cajsa och Anna (Cajsa har jag träffat 2 gånger innan och Anna var på balen men jag tror inte att jag pratade med henne då, men de är jättetrevliga, goa och snälla) och så var det jag... Fyra tjejer i en bil med GPS som skulle ta oss till Kungsgatan 2 i Stockholm...=)


Men först till natten, jag skulle ju sova så att jag inte var trött idag... men det gick ju så där kan jag säga... har nya grannar vägg i vägg och har nu två fredagar på rad ringt störningsjouren för de spelar och skriker så högt att jag inte kan höra min tv... och det är sent.. och igår kväll/natt satte de igång igen... och jag ville inte ringa störningsjouren ännu en dag trots att jag vet att jag borde... så jag satt här och lyssnade på dom och sen sprang jag runt och packade mina ombyten inför fotograferingen...

och när jag sen väl kom i säng så var klockan nästan 2 på natten och vid 04.20 blev jag väckt av att telefonen ringde... kollade vem det var som ringde och beslutade mig för att inte svara för då vet jag att jag inte får sova på en stund... det var innebandykillen Eric som var ute på partaj och då brukar det ringas och messas...=) jag tänkte att jag får messa honom när jag är i Stockholm i stället... och somnade om... och snart så blev jag väckt igen, men denna gången av att klockan ringde och det var dags att stiga upp och duscha och göra mig i ordning inför dagens äventyr..


Cissi ringde när de var på väg in till stan för att plocka upp mig och jag gick bort till Stockholmsrondellen så att vi kunde mötas där... sen for vi i Cajsas bil upp till Stockholm och en dag för sminkning, hårstyling och fotografering...


Väl framme så pustade vi ut i vita skinnsoffor och snygg inredning... snart var det dags för smink och hår och vi blev alla jättefina... Cissi och Anna gick in först och fotograferades och sen var det min och Cajsas tur... OJ tänkte jag, jag som inte tycker om att stå framför en kamera men jag hade ju bestämt mig för att följa med så det var bara att byta om... min första fotosession bestod av mig i min balklänning, sen var det jeans och min somriga blommiga klänning/tunika och sist vart det svarta kostymbyxor, svart linne och vit skjorta... WOW vad häftigt att få vara med om nåt sånt här, men jag undrade hela tiden hur mina foton skulle se ut... Ja ja ja, jag är ju som jag är just nu..


När vi var klara så gick vi ut och satte oss i sofforna igen, det hade nu börjat strömma till rejält med folk som skulle vara modeller för en dag... Cissi och Anna hade nu varit inne och valt ut vilka foton som de ville köpa så när det var min och Cajsas tur att välja ut foton och Cajsas var så fina/snygga... jag började få ont i magen när det var dags för min tur att titta på mina foton och jag började nästan gråta när jag såg dom... USCH, FY, BLÄ vilka hemska kort tyckte jag... men de andra tjejerna tyckte att de var fina så de hjälpte mig att välja ut 12 foton... och jag kan säga att nu när jag har suttit här hemma och kollat in fotona lite så är jag nog ganska nöjd...=)


När vi var klara så bestämde vi oss för att äta lite innan vi satte oss i bilen och åkte hem och det blev på nån Pizzeria där det serverades lite olika maträtter... efter att vi hade ätit klart så satte vi oss i bilen för att leta oss ut ur Stockholm och klart så körde vi lite fel men till slut så var vi på väg söderut på E:4an...=)


En trött Monika somnade i bilen på väg hem och Cissi väckte mig strax innan vi var framme i Norrpan igen...


TACK tjejer för en så kul och trevlig dag....!!! Ett riktigt minne för livet...


Väl hemma igen så pratade jag med Jeanette en stund sen sjönk jag ihop i soffan för att titta på en Beck-film på 4:an..


Cissi kom in på msn och så skickade vi foton till varandra så nu har jag sett hennes foton oxå och hon är VERKLIGEN SNYGGA MAMMAN!!! ;-)


Cissi gjorde om ett par av mina bilder till svartvita och då gillade jag dom ännu mer... men nu lägger jag upp tre foton i färg här på sidan... så hoppas jag att ni oxå kan tycka att dom är något fina...


Nu ska jag sova, är så trött och i morgon är det städdag och sen börjar äntligen buggkursen!!! =) Tjoho, nu ska det dansas på... och steg skall samlas...


Eftersom det inte har blivit så mycket gått idag så rapporterar jag i morgon i stället=)..


God natt, sov gott, dröm sött och trevlig resa till drömmarnas land...


Puss och kram till er alla som läser detta...


P.s Mormor, jag hoppas att du är lite stolt över mig och i morgon får du följa med och dansa...=) nu ska jag lägga mig och drömma om en viss särskild person... hoppas att han drömmer om mig oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards