Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Monika - 25 februari 2009 22:53

... och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...


Trött, jag är så trött och har varit det i flera veckor nu så jag sov länge... sen var det dags att stiga upp och göra sig i ordning för en dag på jobbet...


Det vart en promenad till jobbet och när jag skulle gå in på HC så stötte jag på Sandra... vi pratade lite snabbt och bestämde oss för att höras om en fika nästa vecka...=) det var länge sen nu så det behövs verkligen...


In på jobbet och det var Giovanna som jobbade ikväll... hon skulle sluta 18 så sista timmen är jag ju själv som vanligt... Bara att i dag var det ingen vanlig dag, idag var det LÖNEdag...=(  Fy fan rent ut sagt... när Giovanna gick hem hade jag världens kö, och den kön tog aldrig slut... hade jag lyckats beta av den så nog kom det en människa som skulle skicka pengar med Western Union och då är det genast stopp och kön växer fort... Jag kände i bröstet hur trycket kom, det där trycket som jag inte mår bra av... STRESS!!! ska jag skratta eller gråta tänker jag flera gånger samtidigt som man utåt ska vara proffessionell och le och vara trevlig mot kunderna...


Alla förberdelser man ska hinna göra de sista 45 minuterna innan stängning fanns inte i närheten att hinna med...=( så när jag 19.10 äntligen har fått ut sista kunden och dragit ner gallret så blir det hög speed på Monika som måste hinna allt innan det är dags för larm att gå igång... =(


När jag väl äntligen är klar är klockan nästan halv nio och jag måste bara vara ute ur butiken innan halv nio så jag for ut, uppp med gallret, under gallret, ner med gallret och på med larmet... Puh jag hann...


Utanför mötte jag Giovanna som var på väg till sin kille... hon blir lite förvånad över att jag var så sen, men jag berättade för henne hur kvällen varit... =(  sen ringde jag till Jeanette samtidigt som jag började att gå... brukar inte gå när det är mörkt ute men jag hade sånt tryck över bröstet och var bara tvungen att rensa skallen... så jag pratade med Jeanette ett tag och sen fortsatte jag att gå ända ner till Rådhuset innan jag tog spårvagnen hem sista biten...


Så idag blev det många steg... hela 17 395 steg, så nu har jag gått totalt 447 259 steg, ligger PLUS med 27 259 steg... =) Bra va??!!!  så nu har jag gått 331 km och stegsnittet ligger nu på 10 649 steg på 42 dagar...


Nu blir det sängen då det är öppningsdag för mig i morgon...


Sov gott alla därute...


Puss och kram


P.s en snabb msnstund med smålnadskillen vart det, dock inte så kul... han hade varit och spelat volleyboll och slitit av hälsenan i ena foten så han ska opereras i morgon... =( och han som tränar Triathlon... hmm undra just hur frustrerad och förbannad han är utöver värken.... Tänker på honom...

Ovido - Quiz & Flashcards