Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Monika - 3 februari 2009 23:27

... har jag haft idag...=(


Jag skulle stiga upp tidigt och fortsätta min städning men inte då... jag drog täcket över huvudet och vände mig om och fortsatte att sova... ville inte vara med idag... men efter mycket om och men så steg jag upp och började på att städa och diska och ta ner gardiner och stryka nya gardiner och hänga upp de nya gardinerna och stryka dukar och damma och dammsuga... ja listan kan göras lång... och förmodligen så gjorde jag det inte i den ordningen som jag skrev just nu... men men...


Lyssnade lite på Katy Perrys skiva och sen vart det E.M.D och sen vart det lite buggsteg till Scotts under städningen... måste ju öva på nåt som är kul i mitt liv i alla fall...


Telefonen ringde och precis när jag lyfte luren så la samtalet av, så jag ringde upp för det var Cissi som ringde... och när hon svarade så sa hon att det var Emilia som ville ringa till mig...=) så jag fick prata med den lilla prinsessan en stund... och hon sa att "mamma sa att du skulle komma hit på tacokväll, ska du det" och jag frågade då om hon ville att jag skulle komma till dom på fredag och det ville hon ju såklart...=)  skönt att veta att man är omtyckt och efterlängtad nånstans i alla fall... sen berättade hon att hon hade varit på teater idag och att det handlade om en kanelbulle och en kanin... och att det satt en fågel på kanelbullen och bajsade... ;-) hi hi hi...  så om inget oväntat och kanske i mina tankar egentligen planerat händer så åker jag till Skärblacka på fredag för fredagsmys, tacokväll och lite Let´s Dance med mina underbara vänner...


Idag fick jag av nån anledning för mig att snurra in på Youtube oxå och kolla om det fanns någon ny sång upplagd med Gotlandskillen... och surprise för mig... det gjorde det, en ganska nyligen upplagd sång och den var lika bra som allt annat jag har hört med honom... så jag skrev ett inlägg till honom, men förmodligen så bryr han sig inte så mycket... men jag tyckte i alla fall att han sjöng bra... och lika snygg är han ju oxå fortfarande... 


Jeanette ringde en sväng på kvällen och så även min kära lillasyster... så då pratade jag bort en stund av ensamhet...


Idag har jag samlat steg här hemma genom att städa och yra omkring i lägenheten och på 86 kvm kan man visst få ihop ganska många steg... men jag tog en liten kvällspromenad runt kvarteret här i Marielund så jag har idag gått ihop hela 10 162 steg så nu har gått totalt 120 km och stegsnittet ligger på 8 124 steg... och jag ligger back med 37 521 steg... så jag har minskat mina "backsteg" en liten aning... men nu måste jag få fart på fötterna...


Så i morgon blir det 1 timmes promenad till jobbet och sen jobbet i 7,5 timme, kanske lite mer och sen blir det en bits promenad från busshållsplatsen i Norrtull och hem oxå... så kommer jag inte upp i steg i morgon ja då vet jag inte vad jag ska göra...


I morgon är det oxå min första kväll som jag ska stänga själv och jag är ganska nervös på hur det ska gå... det är ju så väldigt mycket att komma ihåg och som ska bli rätt... men jag hoppas att det går bra... och dessutom så hoppas jag att jag ska må bättre i morgon... annars så blir det jobbigt...


Messade Kalmarkillen idag, skickade ett av fotona från i söndags till honom... det som jag tycker så mycket om som Cissi har gjort om... men jag har inte fått nåt svar och genast börjar mina tankar att snurra igen... Jag vill verkligen inte att detta ska gå snett... men allt jag kan göra nu är att vänta och se...


"But you can say baby
Baby can I hold you tonight
Maybe if I told you the right words
At the right time youd be mine"


En sång med Tracy Chapman jag hörde innan... den är så fin... och passade in i min deppiga dag idag...


Nu ska jag leta upp kudden och sova för i morgon måste jag verkligen komma upp ur sängen...


Sov gott och dröm sött... ni som kan...


Mormor snälla kan du inte komma och vara hos mig en stund nu när jag ska sova så att jag får känna mig trygg...


Kram kram...


Av Monika - 3 februari 2009 23:20

Till Underbara dig!




Du kanske inte tror på det, men det är till 100 % sanning!
Och får jag inte tillbaka detta mail får jag ta den smällen


1. Åtminstone 2 personer i världen älskar Dig så mycket att de skulle dö för Din skull.

2. Åtminstone 15 personer älskar Dig på något sätt.

3. Den enda anledningen till att någon hatar Dig, är att de skulle vilja
vara precis som Du.

4. Ett leende från Dig kan ge lycka till vem som helst, även om de inte
känner Dig.

5. Varenda kväll tänker någon på Dig innan den somnar.

6. Du betyder allt för någon.

7. Om det inte vore för Dig, skulle någon inte leva nu.

8. Du är speciell och unik.


9. Någon som Du inte ens vet existerar, älskar Dig.


10. När Du gjort ditt livs största misstag, kommer det något gott ur detta också..

11. När Du tror att hela världen vänt ryggen åt Dig, titta en gång till,
det är troligtvis Du som vänt världen ryggen.

12. När Du tror att Du inte har den minsta chans att få som Du vill, får Du
det inte heller. Men om Du tror på Dig själv, får du Exakt som Du ville,
förr eller senare.

13. Kom alltid ihåg komplimanger du fått, glöm alla otäcka gliringar.

14. Tala alltid om vad Du tycker om folk till dem. De mår mycket bättre, om  de vet.

15. Om Du har en underbar bästa vän, ta Dig tid att låta vännen veta att denne är underbar.



Sänd detta brev till alla Du bryr dig om, inklusive de som du bryr dig om men inte känner så väl och inklusive Den person som sände det till Dig. När Du gjort detta kan Du lysa upp en persons dag och kanske, får dennes perspektiv på livet att bli till det bättre! Det kan trots allt inte vara fel?
God forsättning på år 2009
Med Ljus och Kärlek

Kramar

...DET KOM VERKLIGEN PÅ RÄTT DAG DÅ JAG IDAG HAR EN RIKTIGT DÅLIG DAG OCH KÄNNER MIG SÅ OÄLSKAD OCH SÅ ENSAM... TACK EJA FÖR ATT DU SKICKADE DETTA TILL MIG OCH TACK CISSI FÖR ATT DU SKICKADE TILLBAKA DET TILL MIG... /MONIKA

Ovido - Quiz & Flashcards