Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Monika - 14 februari 2009 22:03

... och jag jobbar till klockan 15...


Men först lite till veckan som varit, det har hunnits med en promenad runt Strömmen och promenader till jobbet... måste ju samla steg, steg och ännu mer steg eftersom jag ligger back..


Kalmarkillen har tystnat och jag får inga svar på mina frågor...=( ännu en nit... Det är min vanliga tur och det känns som om jag snart ska strunta i allt... dock har det dykt upp en annan småländsk kille... snyggt ögongodis får man väl säga... ;-) men jag vet inte vad jag ska tro... han har addat mig som vän på FB och vi har pratat lite på msn.... Återstår att se.. om något mot förmodan skulle ske så skriver jag nog om det...


Så har man jobbat oxå, varit och vägt sig och bestämt med Jonny att det är Melodifestival hos mig på ikväll...


Cissi och hennes söta lilla familj vart oxå inbjudna och jag lovade att fixa lite mat... Jonny fick bestämma och det vart Tacopaj...=) Mums vad gott...

Hade även totalt förträngt att Jonas och Jossan skulle komma upp till Norrköping och bo på hotell över helgen, så det vart en snabb fika med massa skratt (och även en titt på Jossans mage som växer nu) på stan med dom idag innan jag for och handlade, hem och städade och började på med maten... Hissen som har strulat funkade när jag kom hem men när det var dags för Jonny att anlända så var den ur funktion igen... så Jonny fick gå upp till 7:e våningen... och snart ringde Cissi och sa att de stod på bottenplan med två barn och barnvagn och behövde hjälp... och eftersom jag lagade mat så fick Jonny traska ner och hjälpa till med att bära upp vagnen...


Lilla söta Emilia hade på sig festkläder och sina fina dansskor ifall det skulle bli nån dans på kvällen=)

Hon gav mig även en lite present i form av en Presentbiljett på Ticnet som ett bidrag till min Jill Johnsonbiljett... TACK snälla familjen Olsson/Jönsson... Ni är bara så bäst... av Jonny fick jag de 5 första filmerna i Wallanderserien=) TACK du oxå Mr J... Bästaste Jonny...=)


Idag har min kära lillasyster med hjälp av LillMia skaffat Facebook så nu kan jag ju "se" henne oftare...=)


Jaha, denna veckan har ju resulterat i lite steg, har sen i tisdags till idag knaprat in på minusstegen så nu ligger jag bara 11 760 steg back=) totalt har jag gått 298 240 steg på 31 dagar och det blir 221 km... och stegsnittet har ökat till hela 9 621 steg...  så nu blir det att gå och gå och gå, för till Prag ska jag ju komma innan sista dagen i alla fall...


Nu börjar det bli dags för sängen, ny arbetsdag i morgon...


Så min Alla hjärtans dag blev bra i goda vänners sällskap, men visst saknar jag någon egen kärlek att få krypa nära sådana här dagar... det är ju trots allt kärlekens dag...


Ja ja, kanske nästa år... men så har jag ju iofs hoppats de senaste 6 åren...=(


Åhhh mormor vad jag saknar dig, hittade förra årets Alla hjärtans dagkort som du skickade mig... Älskar dig fast du är i himlen...


God natt där ute, ni som läser detta... Sov gott och dröm söta drömmar...


Puss och kram från mig....

Ovido - Quiz & Flashcards