Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Monika - 2 februari 2009 23:14

... måndagen den 2 februari, vecka 6... för idag ska äntligen buggkursen börja och jag vill så gärna komma igång igen med dansen... jag har ju dansat sen jag var liten egentligen...


Var lite trött idag så jag orkade inte stiga upp när klockan ringde vid 10 idag.. så jag låg och snoozade en massa och sen somnade jag om och vaknade vid 12 när Jeanette ringde och var rastlös... =) ovanligt eller??!!! Näe inte alls...


Så sen masade jag mig upp ur sängen, diskade upp lite och skrev en låååång lista med vad som ska göras dessa två dagar som jag är ledig... men först och främst så ska jag städa för det har inte blivit nåt gjort på länge här hemma, först så började jag jobba och sen blev jag ju sjuk så gissa om det ser ut här hemma... USCH!!


Så jag tillbringade dagen med att gå och plocka, tvätta och pyssla... och snart var det dags att kliva in i duschen så att jag kunde åka iväg på den efterlängtade buggkursen...=)


Uppkommen till NOSD (Norrköpings SportDansare) så var det ingen jag kände igen och första kursen är en Fortsättnings 1:a, vilket betyder att man ska ha gått Grundkursen först... och det har ju inte jag gjort, men jag har ju dansat förr så i höstas när jag anmälde mig så tyckte de att jag kunde gå både Grund och F1... det är ju bara det att F1:an är först sen kommer Grundkursen... men det gick bra ändå, jag tog inte så värst mycket felsteg=) och när det sen var dags för Grunden så var jag uppvärmd och visste lite vad det handlade om... och på grunden så var det verkligen från allra första början med vilka steg tjejen ska ta och vilka steg killen ska ta... hur man ska hålla händerna och lite så där... =) men riktigt kul hade jag i alla fall...  och jag är jätteglad över att jag vågade ta chansen denna gången och komma till skott och börja... för nu kommer jag ju att våga dansa när jag följer med Camilla ut på dansbanorna...=)


Och det var två killar/män som var på F1:an som stannade kvar på Grunden för att fylla ut killarnas platser och det kunde ju så då var det roligt att få dansa med dom... =)


Så gissa om jag längtar till nästa måndag nu...;-) så att jag kan få dansa ytterliggare ännu mera... Tjoho för Bugg... och bra musik=)


Messade Kalmarkillen ikväll oxå och berättade att buggkursen hade börjat nu... =)


Sen har jag pratat med Camilla och Cissi på msn... och tittat lite till på mina studiofoton... Ja nu känns det ganska bra faktiskt och ett av fotona gjorde Cissi om igår och det blir jag bara mer och mer nöjd med... Camilla har fått se det idag och hon tyckte att jag såg ut som en Ängel på det kortet...

Kanske lägger jag upp det här någon dag, jag har inte bestämt mig än...


Men nåt jag har bestämt mig för så är det att jag i morgon ska skicka det till Kalmarkillen för att se vad han tycker om det... Hoppas att han tycker att det är fint... men det återstår att se...


Nu är det då dags för lite stegrapportering... I går vart det inte så många steg eftersom vi satt i bil och sen var i fotostudio och sen bil igen men hela 6 447 steg vart det och då kom jag upp i totalt 105 km... och idag trodde jag ju att buggen skulle ge mer steg än vad den gjorde men jag lyckade i alla fall passera 10 000 steg... idag vart det 10 842 steg så nu är den sammanlagda steglängden 113 km och det dagliga snittet ligger på 8017 steg... och jag ligger nu 37 683 steg back eftersom att det inte blev mer steg på söndagen... men men, nu är det en ny dag i morgon och då ska jag väl hoppas att jag kommer upp i lite mer steg... jag får väl dansa omkring här hemma när jag städar;-) Hi hi hi...


Nej nu ska jag lägga mig i en renbäddad säng och sova gott...


Hoppas att du var med mig på dansen älskade lilla mormor!!!


Och hoppas att Kalmarkillen drömmer om mig i natt...


Så natti natti, sov gott, dröm sött och trevlig resa...


Puss och kram från mig...


Ovido - Quiz & Flashcards