Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Monika - 4 februari 2009 22:33

... med allt vad det innebär...


Men först så skulle jag jobba extra några timmar så istället för att börja 15.00 så började jag 12.00 lite mer pengar är ju aldrig fel...=)  så jag tog en promenad på 1 timme hemifrån och ut till jobbet i Hageby Centrum...


Kan väl lugnt påstå att jag var ganska nervös inför stängningen...  visst har man 1,5 timme på sig att få alla siffror rätt, alla väggtidningar på plats, korvdisken rengjord, rapportering av morgon- och kvällstidningar, alla lampor släckta, privpak sänt och massa mer... och det viktigaste av allt... LARMA BUTIKEN!!! Japp det förstår ni va att det är ganska viktigt...


Så min arbetskamrat Lena gick hem kl.18 och så var jag själv till kl.19 då det var dags för stängning... förberedelserna som att tömma pappaerskorgar, diska slushbrickorna, rengöra kaffemaskinerna, sopa och lite annat gick bra...

Sen for jag omkring i butiken och fixade, inte ett dugg organiserat men det kommer väl med tiden... hoppas jag i alla fall..


Och allt gick enligt planerna och fröken Monika klev ut genom butiken och drog ner gallret när klockan var 20.20 20.30 måste man vara ute annars måste man ringa vaktbolaget... så gissa om jag var glad då alla siffror dessutom stämde...


Så jag går glad i hågen bort mot Hagebygatan och busshållplatsen och messar både chefen och Lena att allt har gått bra, pengarna stämde och jag var ute innan 20.30....=)


Sen sitter jag på bussen, pratar lite med Cissi när min "mobila hemtelefon"  ringer... men då svarar inte jag eftersom jag redan pratar i telefon... sen kliver jag av vid Norrtull och börjar gå hemåt... och lagom när jag passerar Polishuset så ringer telefonen igen och jag ser att det är chefen som ringer... och att hon ska ge mig ytterliggare en kod till butiken... men ICKE sa NICKE... =( hon frågar om jag har larmat butiken och jag bara stannar upp... ÅHHHHH NEEEEJJJJ jag glömde det i alla lycka att jag hade klarat första kvällen själv... FAAAAAAN rent ut sagt... Men chefen bara skrattar och säger att det har hänt henne oxå... så jag frågar om jag ska gå hem och hämta bilen och åka ut till jobbet men eftersom hon bor i närheten så skulle hon åka ner och göra det... TACK eftersom jag är helt slut efter en lite nervös dag...


Väl hemma i soffan så började jag tänka på nästa projekt... i morgon ska jag öppna själv för första gången... hur ska nu då det gå?????? dessutom ska det göras vissa andelsspel oxå... hmmm det får bli morgondagens funderingar...


Ja så var det då oxå dags för lite stegrapportering igen...=) idag har jag ju varit så duktig... promenad som sagt till jobbet och masssa spring där och sen hem från bussen blev hela 15 547 steg...=) så nu har jag gått totalt 132 km och stegsnittet har ökat en aning till 8 477 och nu ligger jag bara 31 974 steg back... =) det tar sig, eller hur... tänk hur skönt det blir den dag jag ligger på plus varje morgon jag vaknar... och inte måste springa i fatt utan istället springa i förväg... som mina stegkamrater gör...


Nej nu är det dags att sova för i morgon är det ytterliggare en lång dag med nya utmaningar...


Natti natti och sov gott ni där ute som läser detta..


Puss och kram från mig...


Ovido - Quiz & Flashcards