Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Monika - 6 februari 2009 23:37

... och idag jobbar jag till klockan 14 sen är det HELG!!! och dessutom så är jag ledig både måndag och tisdag oxå... så nu ska jag väl hinna sova lite... jag som är så supertrött... fattar verkligen inte varför bara...


Idag öppnade jag igen och det gick lite bättre.. men det är fredag och en hel del kunder... och mycket frågor om värdekort till bussen, olika spel och mycket sålda lotter... snart så dök Giovanna upp och 1 timme innan jag slutade så kom Lena ner för sitt kvällspass...


När jag fick åka hem så tog jag svängen om Mekonomen och lämnade in mitt bilbatteri och sen åkte jag en sväng till Rusta... gick mest och strosade runt och sen åkte jag hem för att duscha och byta om inför kvällens fredagsmys i Skärblacka... med tillhörande tacos så klart...;-)


Emilia var i kväll först lite blyg för mig men snart så var det full rulle, ungefär som vanligt... Cissis mamma kom förbi en sväng och Emilia blev rädd när lille Dino slet sig och sprang fram till mig.. så snart hade jag en gråtandes Emilia i famnen och hon kramade så hårt och tryckte sig mot mitt ansikte... Mormor tog sen med sig Emilia ut för att bygga en snölykta och en snögubbe... de blev så fina och så tände de ett ljus i snölyktan... snart kom en glad Emilia in och vi satte oss och åt tacos... Mums vad gott det var... sen vart det en stund inne på Emilias rum innan det var dags för pyjamas och och sen mys i soffan med popcorn, salta pinnar och mysiga små barn...


Men jag måste bara berätta vad Emilia sa när vi satt vid köksbordet... =) "Jag hoppas att det är någon som har kommit ihåg att ta med en klubba till mig idag".. Hi hi hi, visst är hon söt... nja fick jag ju svara då, ingen klubba men kanske något annat gott... för jag hade ju köpt 3 tablettaskar med Zoo till henne.. och till hennes mammi och pappi hade jag köpt en förtidig Alla hjärtans dag present i form av en ask Aladdinhjärtan...=) men mammi och pappi fick inte sin present förrens jag åkte hem..


Sen vart det mys i den stora nya soffan till Let´s dance och lilla Meja somnade hos Cissi men Emilia hade ingen riktig ro i kroppen så snart hade Cissi följt med henne upp och satt igång en videofilm som hon kunde somna till... sen plockade Cissi fram lite gotti till efterrätt... Hon och Emilia hade bakat chokladmuffins med hallon i och de var jättegoda..=) sen vart det lite chokladpudding och grädde oxå...


Hmm och jag som har vägning i morgon... ja ja ja, det är bara att kliva upp på vågen...


Ja och så var det dags för stegen oxå... dagens skörd blev hela 11 241 steg, vilket betyder att jag nu har gått 149 km på 23 dagar... stegsnittet är nu 8 757 och jag ligger nu back med 28 588 steg... =) Ni ser att det krymper va??!!!!!!!! Tjoho...


Nu väntar sängen på mig... I morgon är det ledig dag, vägning och så startar Melodifestivalen... och SCOTTS tävlar i den första deltävlingen...=) gissa vilka jag ska heja på... fniss...


Så natti natti ni alla... sov gott, dröm sött och trevlig resa....


Puss och kramis

Ovido - Quiz & Flashcards