Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Monika - 8 februari 2009 22:49

... har nu gått och jag har haft en helt ledig helg... Vissa saker eller personer har gjort att den inte blev som den var tänkt men jag har haft en jättebra helg i alla fall...


I lördag vart det som vanligt vägning och sen en sväng på stan... Jag var uppe hos Jeanette på Klippoteket som undrade om jag ville komma till henne på kvällen och titta på Melodifestivalen som börjar idag... Hi hi hi hon är inte ett dugg intresserad av det men hon kunde offra sig lite så jag kunde hjälpa henne med hennes nya mobiltelefon som hon köpt... ;-) Fniss...


Så jag promenerad hem och slappade i soffan en stund innan jag gjorde mig i ordning för att gå ner till Jeanette och Nathalie och en Schlagerkväll... i den första delomgången ska ju Scotts vara med;-) så gissa vilka jag hejade på och röstade på...=) Japp helt rätt, Scotts... nu gick ju dom ihop med Caroline af Ugglas till Andra chansen som är här i Norrköping medans Alcazar och Emilia gick till finalen i Globen... och Shirley Clamp som jag oxå tycker om hamnade på sista plats=(


Efter Melodifestivalen så tog vi tag i det där med att fixa Jeanettes nya mobil, föra över nummer, foton och musik... Så nu kan hon använda sin nya telefon=)

Sen var det dags att ila till spårvagnen som skulle ta mig hem...


Och så var det söndag... fikatajm med Eric...=)


Kallt som tusan var det så det vart ingen promenad ner till stan som jag hade tänkt utan det vart racerpolon... Vi skulle träffas på Lindahls för en fika och satt och pratade i 2 timmar... mycket att prata igen kändes det som... Han är sig lik...=) en trevlig fika vart det i alla fall...


Väl hemma igen så sjönk jag ihop i soffan och tittade på tv... Pratade men stund med Kalmarkillen på msn, men det var inget bra snack... Ja ja vad gör man... det är ju liksom inte första gången det händer mig...

Ikväll var det en ny Beck-film på tv, Flickan i jordkällaren... den var bra... Jag gillar ju Beckfilmerna så nu ser jag fram emot söndagarna för det kommer lite nya Beck-filmer framöver=) 


Lördagens steg vart hela 11 294 men idag söndag vart det bara 5 253 steg så nu har jag gått 161 km, stegsnittet är nu 8 718 och jag ligger back med 32 041 steg... så nu är det bara att fortsätta trampa på så att jag kommer ifatt...


Nu är det dock natti natti som gäller... är ganska trött och det ska bli skönt att sova... om jag nu kan sova förstås...


Så godnatt, sov gott och trevlig resa till drömmarnas land...


Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards