Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Monika - 21 februari 2009 23:47

... ja vad ska man säga annars... =)


Nu är det lördagkväll och jag sitter i soffan och ler lite granna... just nu är magkänslan väldigt bra...=)


Fredagen var jättebra, först lite jobb sen kom Camilla ut till HC och vi åt lunch tillsammans och pratade en massa... Maten var jättegod, Lindahls har kanonmat faktiskt...=) sen åkte vi hem var för sig, jag vilade en stund innan det var dags att börja göra sig i ordning inför kvällens dans på Borgen till Jannez... även NOSD som hade klubbkväll var ju där, i alla fall delar av dom...  hur menar jag nu egentligen... ha ha, lite smått förvirrad kan man ju bli för mindre... jo alla NOSD medlemmar var ju förstås inte där, men många var... och dansa fick jag... mest med några som går samma kurs som mig, Micke och Mattias... och de kunde ju skratta gott åt mig när jag tappade steg och takt med jämna mellanrum... men jag fick även dansa med någon kompis till Camilla... och lilla Camilla ja, hon dansade mest hela kvällen.. som vanligt..=)

Det var en jättetrevlig kväll och Jannez var bra, dom kommer jag att åka och dansa till fler gånger...


Och lördagen den började ju bra med vägning... det var 1,5 kg minus på vågen och då blev jag ju minsann glad...  sen gick jag en lite sväng på stan innan jag gick hem och städade..

Visste ju faktiskt inte om den där fikan skulle bli av och om den blev av, vart skulle då fikan bli av nånstans...


Så jag städade och fejjade runt här hemma och hade precis sjunkit ner i soffan för att vila lite när det piper i min mobil... ett mess från smålandskillen som undrar om vi ska fika, han var inne i Norrköping... lite mess fram och tillbaka, sen ringde han upp och vi bestämde att vi skulle ses på Fräcka Fröken på Kungsgatan om 10 minuter... jag lotsade han rätt och klädde på mig för att gå...


Blev lite nervös på vägen men inte så farligt...=)


Väl där så hade han inte kommit så jag gick in och han kom strax efter... säger bara en sak... WOW... myskille minsann... fick en kram och sen fixade vi lite fika... snart satt vi och pratade och två timmar försvann fort... =( han hade ju några mil att köra hem så han ville komma iväg och jag som har kört den vägen ofta förstod väl det.. men innan vi sa hej då så fick jag hälsa på hans söta hund, som vann tävlingen, och sen körde han mig hem... efter några ord och en kram i bilen,  så sa vi hejdå... (han strök mig över kinden och jag kände att jag ville verkligen inte att han skulle åka hem...) men han lovade att messa när han hade kört 2,5 timme för att tala om vart han var nånstans på vägen och sen gick jag upp till mig...


Pratade med Jeanette när det kom ett mess... han tyckte att det var mysigt och ville träffas igen.. ;D och jag satt bara i soffan och fnissade...


Sen pratade jag med Camilla hur länge som helst, missade väl nästan hela Melodifestivalen...

Snart så hade det gått 2,5 timme och han messade och skrev att det var snökaos på vägarna och han kunde bara köra i 60 km/h på E:4an.. så nu hade han ungefär 6 mil kvar hem... sen messade han när han hade kommit hem oxå... snällt av honom... för hade nåt hänt så hade jag känt mig lite skyldig som höll honom kvar här på en fika...


Nu har jag nått att drömma om i natt i alla fall...=)


Så då har jag ju lyckats med att få ihop lite steg oxå... på dessa två dagar så har jag lyckats hamna på PLUSsidan igen.. hela 8 850 steg plus är det nu, jag har trampat ihop 388 850 steg på 38 dagar... =) jag har kommit 288 km på vägen mot Prag och snittet är nu 10 233 steg.. =) så gissa om jag är glad för mycket idag...=)


Lilla mormor, hoppas att du var med på dansen igår och på fikan idag... säg mej vad du tyckte om smålandskillen...


Godnatt och sov så gott... alla ni som läser... ni är inte många men det är kul att det finns dom som vill läsa om mitt liv...


Puss och kram och godnatt...

Ovido - Quiz & Flashcards