Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Monika - 1 oktober 2008 23:44

... för idag är det den 1:a oktober... Ute regnar det och det är kallt... Brrrr... men något positivt är ju att man får tända massa, massa fina ljus och sprida värme inomhus... =) jag älskar att tända ljus och mysa, synd bara att man inte har någon att mysa i hop med... =(


Idag vaknade jag av en fruktansvärd huvudvärk, så ont så att jag inte ens orkade stiga upp för att ta medicin... trodde att huvudet skulle spricka och att jag skulle dö...=( försökte sova bort det ändå, men det gick inte så bra... så när jag verkligen tvingade mig upp ur sängen så började jag dagen med 2 treo... Ingen bra start...


Klockan 11 skulle jag vara nere på stan hos Jeanette på Klippoteket och färga håret... det var verkligen dags nu=( så när jag äntligen satt i sköljstolen med massage i ryggen och Jeanettes händer som masserade mig i hårbottnen, då försvann huvudvärken lite grann... så skönt... när vi var klara och jag var snygg i håret igen så gick vi och käkade lunch på Gu va gott... det var flera år sen jag åt där sist och Jeanette hade aldrig ätit där... det blev pizza=( inget bra alls men gott var det... sen gick vi en sväng på stan och Jeanette shoppade lite kläder till sig... sen var det dags för henne att börja jobba igen och jag gick ett litet varv på stan och lämnade lite intresseanmälan till olika butiker där jag kan tänka mig att jobba... Bland annat till KontorAB, där jag fick ett glatt bemötande och fick veta att de skulle eventuellt skulle söka efter ny personal... så då var jag först ute;-) det gjorde mig lite gladare... ha ha ha... sen var jag på Sol & Motion och solade lite... jätteskönt och dags att få lite färg i ansiktet igen... efter det så fixade jag lite småärenden och sen tog jag spårvagnen hem för att duscha bort solariedoften och byta om till jobbkläder då jag hade några timmar i affären framför mig...


Det var ganska lugnt på jobbet idag, beror väl på vädret skulle jag kunna tro... så jag tyckte att tiden gick sakta... =( ville ju hem till soffan och tv:n för ikväll börjar ju Grey´s Anatomy igen=)... Och igår började ju Ugly Betty... ha ha ha det är ju jättekul!!!  Jag är ju en riktig tv-människa så nu när hösten kommer med alla seriestarter och så så är ju de ensamma kvällarna räddade... Nu följer jag ju även Maria Wern - Främmande fågel och Oskyldigt dömd med Persbrandt på 4:an... =) Kul när det kommer några bra svenska serier på tv oxå... Så jag vet vad jag ska göra på kvällarna nu när mörkret kommer...


Ja så var det ju lite msn-dags ikväll oxå... Betapetkillen, 20 åringen ;-) och Cissi... Hi hi hi... så lite eftertraktad är jag visst;-)


Cissi och jag utmanade varandra ikväll!! Nu är det dags att sätta igång på allvar om jag ska bli den där "Lady in Red" lagom till min födelsedag och båttrippen ;-)

UTMANINGEN lyder: Minst 10 000 steg i morgon den 2/10... sen hoppas jag att den utmaningen fortsätter varje dag framöver...  Så nu gäller det gums!!! vem går mest?? =) förmodligen du eftersom du springer efter barnen hela tiden men jag ska försöka hänga på!!! SO LETS GO!!


Nu är det natten och dags att sova för i morgon är det dags att börja storstäda hemma inför helgens besök från Småland... Ska även rapportera sökta jobb till Arbetsförmedlingen och ringa facket angående lönen... så jag har att göra...


Natti natti alla... sov gott, dröm sött och trevlig resa till drömmarnas land...


Puss och kram och PIS...


Och du mormor jag skulle behöva din hjälp med en sak... Du vet vad för jag sitter och talar om det för dig nu!!  Puss på dig, saknar dig... Hoppas att du fortfarande tycker om blommorna jag satte på din och morfars och Ulfs gravar... till våren och sommaren så ska jag plocka Liljekonvaljer till dig för det gav du mig... =) Världens bästa mormor....

Ovido - Quiz & Flashcards